Odwiedzalność w obiektach handlowych w ostatnim tygodniu (28 września – 4 października) w dni handlowe wyniosła, w zależności od dnia, średnio od 79% do 92% ubiegłorocznej wartości w analogicznym okresie, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). Uśredniony wynik tygodniowy, uwzględniający dni handlowe, to 86% wartości wskaźnika w stosunku do analogicznego tygodnia 2019 roku.
W porównaniu uwzględniającym niedzielę niehandlową, średni tygodniowy footfall wyniósł 81% liczby ubiegłorocznych odwiedzin, podano.
“Nadal to do małych i średnich obiektów chętniej wracają klienci i obiekty te notują wyższy footfall w stosunku do ubiegłorocznych wartości. Wyjątkiem była niehandlowa niedziela, kiedy to większe centra zanotowały przewagę dwóch punktów procentowych nad obiektami mniejszymi” – czytamy w komunikacie.
Rozbieżności w notowanych wskaźnikach odwiedzalności widać w podziale na regiony. Najniższe wartości footfallu w porównaniu do ubiegłego roku zanotował region południowo-zachodni, na prowadzenie natomiast wysunął się region centralny. Zaraz za nim uplasował się region południowy. Różnice w poszczególne dni wynosiły do 18 pkt proc., podsumowano.
Dane pochodzą ze 109 obiektów o łącznej powierzchni 4,06 mln m2 GLA, stanowiących 33% rynku centrów handlowych w Polsce.