AB S.A. zaprezentowało swoje wyniki za drugi kwartał, który, w powszechnej ocenie analityków, był szczególnie trudnym dla branży. Tymczasem wrocławska firma nawet w tych warunkach zdołała uzyskać wzrost. Wyniki te skomentował prezes i założyciel AB, Andrzej Przybyło.
Andrzej Przybyło, prezes AB S.A. wskazuje na kilka przyczyn, dla których jego firma zdołała uzyskać dobre wyniki w trudnym drugim kwartale. Przypominamy, że Grupa AB uzyskała kwartalny wynik EBITDA na poziomie 54,5 mln zł, a zysk operacyjny przekroczył 48 mln zł.
– Realizujemy strategię długoterminowego wzrostu skali działania i wyników finansowych w oparciu o wielokierunkową dywersyfikację. Perspektywy oceniamy pozytywnie ze względu na silne trendy związane z transformacją cyfrową społeczeństw, firm i administracji państwowej, które są dodatkowo wspierane programami rządowymi i unijnymi. Mamy najszersze portfolio produktowe i nadal je rozszerzamy – ostatnio o rozwiązania cyberbezpieczeństwa Check Point, rozwiązania monitoringu wizyjnego Mobotix, rozwiązania sieciowe (w tym przemysłowe) i różnego rodzaju czujniki – Teltonika Networks oraz o marki Xiaomi i Tecno w segmencie telco. Z kolei dużym wydarzeniem dla polskiego rynku IT w trzecim kwartale jest przetarg na laptopy dla uczniów – wskazuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A. W ostatnim czasie analitycy Ipopema Securities oraz DM BOŚ utrzymali rekomendacje „kupuj” i podnieśli ceny docelowe akcji AB S.A. odpowiednio do 83,9 zł i 82,6 zł, co oznacza potencjał wzrostu kursu o około 40%.
Warto przy tym zaznaczyć, że zysk operacyjny AB rośnie systematycznie r/r od lat. W roku obrotowym 2018-2019 firma osiągnęła 85,2 mln zysku podczas gdy w 2021-2022 było to już niemal 212,5 mln.
Wydatki na usługi infrastruktury chmurowej wzrosły w Q2 o 16% do 72,4 miliarda dolarów.