Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-738Dni -18Godzin -38Minut -2Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Prezes Disneya przedstawia zarys planu na cyfrową przyszłość

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Walt Disney Company w niedzielę nakreśliło kontury planu, w jaki sposób będzie korzystać z technologii, aby zwiększyć opowiadanie historii przez następne 100 lat, ze szczególnym uwzględnieniem ich nowych produkcji filmowych, parków rozrywki i produktów konsumenckich.

Rozmawiając na odbywającej się co dwa lata konwencji fanów D23 Expo z agencją Reuters, dyrektor naczelny Bob Chapek bardzo starał się unikać tematu metaverse, co nazwał “słowem na M”, mimo że w zeszłym roku popchnął firmę w tym kierunku. Chapek opisał wizję Disneya dla metaverse jako “opowiadanie historii następnej generacji”. Chce on wykorzystać dane pozyskane z wizyt w parkach rozrywki i nawyków streamingowych konsumentów, aby dostarczyć spersonalizowane doświadczenia rozrywkowe, w tym ze studiów Marvela i Lucasfilmu należących do firmy.

“Disney to absolutnie styl życia”, powiedział Reutersowi w niedzielę w wywiadzie podczas konwencji w Anaheim w Kalifornii. “Pytanie brzmi, jak nasz plan next-gen storytelling wykorzysta to, co wiemy o kliencie, a następnie serwuje mu unikalne doświadczenia Disneya”.

Firmy rozrywkowe i technologiczne pospieszyły się, aby zapewnić sobie pozycję w metaverse po tym, jak prezes Meta Platforms Inc Mark Zuckerberg ogłosił, że przyszłość jego firmy będzie poświęcona tworzeniu solidnego, trójwymiarowego środowiska, w którym cyfrowe awatary użytkowników będą pracować, spędzać czas i realizować swoje hobby.

Na długo przed ogłoszeniem Mety, Chapek, który nadzorował dział parków przed objęciem najwyższego stanowiska w 2020 roku, spędził lata przygotowując się do tego, jak rozszerzyć doświadczenie parku tematycznego na ludzi, którzy nigdy nie odwiedzą jednego z sześciu parków tematycznych firmy na całym świecie.

Disney rozpoczął na poważnie prace nad nowymi formami opowiadania historii w zeszłym roku, mianując weterana mediów i technologii, Mike’a White’a, do nadzorowania nowo utworzonej jednostki Next Generation Storytelling and Consumer Experiences. Zadaniem White’a jest zgromadzenie zestawu narzędzi technologicznych, które będą wykorzystywane przez kreatywne kierownictwo Disneya.

Prowadzi on również burzę mózgów na temat wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości i innych technologii, aby nadać nowy wymiar opowiadaniu historii. Chapek przytoczył jeden wczesny przykład — ośmiominutowy film z rozszerzoną rzeczywistością, który miał premierę w tym tygodniu na Disney+.

“To może być naprawdę duży przykład tego, co pojawi się w najbliższych, pięć do 10 lat”, powiedział Chapek.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Słabsza niż oczekiwana sprzedaż iPhone’a 14 i 14 Plus. Foxconn zmienia...

Apple wypuściło iPhone'a 14, iPhone'a 14 Plus, iPhone'a 14 Pro i iPhone'a 14 Pro Max na początku tego miesiąca. Standardowe modele nie wprowadziły znaczących...

Google Cloud rozwija infrastrukturę w Europie. Firma zbuduje swój pierwszy region...

Prezes Google Cloud International, Adaire Fox-Martin, jest z wizytą w Grecji, gdzie ogłosił powstanie nowego regionu Google Cloud.  Google utworzy swój pierwszy region chmury w...

Od fabryki do klienta – Czyli jak w 2022 roku wygląda...

W teorii wszystko jest jasne - gdzieś na świecie ktoś produkuje np. laptopy, a ktoś inny, często w miejscu oddalonym o tysiące kilometrów, je...

Pomimo ogromu wyzwań, walczymy i działamy aktywnie dalej! – podkreślił Piotr...

28 września br. GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się na...

Viewsonic prezentuje największy na świecie składany ekran

Viewsonic zaprezentował swój najnowszy składany na pół ekran o przekątnej 135 cali. Producent kieruje swój produkt do klienta biznesowego, który wykorzysta ten olbrzymi ekran...