Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1254Dni -18Godzin -58Minut -37Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Przychody z reklam Alphabet rozczarowują, a akcje spadają o 6% 

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

W kontekście niepewności gospodarczej w USA potężne jednostki Alphabet, Google i YouTube, stanęły w szranki o budżety reklamowe z innych platform internetowych, w tym Facebooka, Instagrama, TikToka i Amazon.com. 

Poziom sprzedaży reklam Alphabet w okresie świątecznym była niższa od oczekiwanych, a firma podała, że w tym roku jej wydatki na takie elementy, jak serwery obsługujące sztuczną inteligencję, jeszcze wzrosną. Akcje Alphabetu spadły o 6% w handlu po godzinach.

Sprzedaż detaliczna była dobrym punktem, a przychody firmy z reklam w czwartym kwartale wzrosły do 65,5 miliarda dolarów z 59,0 miliardów dolarów rok wcześniej. Według danych LSEG było to mniej niż średnie oczekiwania analityków na poziomie 66,1 miliarda dolarów.

Przychody z Google Cloud w ostatnim kwartale, wynoszące 9,2 miliarda dolarów, przekroczyły oczekiwania na 8,9 miliarda dolarów. Oznaczało to ponowne przyspieszenie wzrostu przychodów z chmury w porównaniu z poprzednim kwartałem do 25,7%, ale było wolniejsze niż wzrost o 32% w kwartale ubiegłego roku.

Alphabet odnotował zysk w czwartym kwartale w wysokości 20,7 miliarda dolarów.

Google, wynalazca technologii stanowiącej podstawę dzisiejszego boomu na sztuczną inteligencję, również toczy walkę z dwoma graczami z branży, którzy przyciągnęli uwagę świata biznesu: twórcą rozwiązania ChatGPT, OpenAI i wspierającym go Microsoftem. Podczas gdy przychody Google Cloud przekroczyły szacunki z Wall Street, a wzrost pojawił się dzięki wsparciu ze strony sztucznej inteligencji, platforma Microsoft Azure rosła szybciej w tym samym okresie. Zasilanie tak potężnych systemów sztucznej inteligencji wymaga bowiem znacznych inwestycji w serwery, centra danych i badania.

Nakłady inwestycyjne Alphabet wzrosły o 45% do 11 miliardów dolarów, najwięcej od lat, a dyrektor finansowa Ruth Porat powiedziała analitykom podczas telekonferencji, że w tym roku wydatki inwestycyjne będą znacznie większe niż w 2023 roku. Aby ograniczyć koszty, giganci technologiczni likwidują projekty niepriorytetowe i redukują miejsca pracy.

Google wprowadza potężny zestaw modeli o nazwie Gemini do swojego Barda, rywala ChatGPT. Mają one znaleźć zastosowanie także u reklamodawców, aby ich dolary wpływały do działalności związanej z wyszukiwarką Google’a. Ponadto firma podjęła decyzję o zainwestowaniu do 2 miliardów dolarów w prestiżowy start-up Anthropic zajmujący się sztuczną inteligencją, który zabiega o klientów swoich większych rywali w chmurze, Microsoft i Amazon.

Wielomiliardowe inwestycje firm BigTech przyciągnęły jednak uwagę organów antymonopolowych, zatem poza niepewnością geopolityczną i gospodarczą zniechęcającymi do wykupu cyfrowych reklam Alphabet może napotkać na swojej drodze także przeszkody natury prawnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

MWC 2024: Motorola zaprezentowała usługę Smart Connect

Podczas MWC 2024 w Barcelonie Motorola nie prezentuje wprawdzie nowych modeli smartfonów, co nie oznacza, że należąca do Lenovo marka, nie miała niczego do...

Qualcomm zaprezentował Snapdragon X80 5G – flagowy modem 5G z dedykowanym...

Qualcomm ma swój poważny udział w rynku mobilnych modemów 5G. Teraz firma z San Diego zaprezentowała nowy model modemu, Snapdragon X80 5G, oferujący jeszcze...

AB S.A. z nowym partnerem – CyberPower w ofercie wrocławskiego dystrybutora

AB S.A., wiodący dystrybutor rozwiązań IT, ogłasza swoją autoryzację jako dystrybutora marki CyberPower. Ta strategiczna współpraca oznacza poszerzenie oferty firmy o innowacyjne rozwiązania z...

MWC 2024: Lenovo pokazało ThinkBook Transparent Display – laptopa z przezroczystym...

Lenovo zaskakuje branżę technologiczną na MWC 2024. Firma pokazała coś, co na poziomie samej koncepcji jest tyleż zaskakujące, co dyskusyjne: laptopa z przezroczystym ekranem.  Mimo...

MWC 2024: Sztuczna inteligencja zawita do zegarków Amazfit

Zepp Health, firma produkująca smartwatche Amazfit, wprowadza na rynek rewolucyjny system operacyjny dla smartwatchy, Zepp OS 3.5, będący pionierem w dziedzinie urządzeń wearable opartych...