Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-73Dni -8Godzin -21Minut -32Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Riot Games we współpracy z Cisco zorganizowało jedno z największych wydarzeń e-sportowych na świecie Finały Mistrzostw Świata League of Legends 2020.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

31 października zakończył się trwający 5 tygodni największy turniej e-sportowy w historii studia Riot Games – Finał Mistrzostw Świata League of Legends (LoL) 2020. League of Legends jest nieustannie najpopularniejszą na świecie grą online na komputery stacjonarne, ze 115 milionami aktywnych graczy miesięcznie i setkami milionów wiernych widzów śledzących rozgrywki. Turniej zorganizowany w 2020 był jednak inny niż wszystkie poprzednie z uwagi na nowy porządek świata, spowodowany pandemią.

 

E- sport jest w 100% zależny od właściwego działania technologii. Niezwykle ważne są niezawodne połączenia sieciowe, które zapewniają spójną, bezproblemową rozgrywkę i brak opóźnień dla śledzących poczynania graczy widzów. Właśnie dlatego Cisco nawiązało współpracę z Riot Games, aby stać się oficjalnym partnerem sieciowym LoL Esports i dostarczyć milionom zaangażowanych graczy i fanów jak najlepsze doświadczenia, wprowadzając League of Legends w kolejną dekadę e-sportu.

 

Nowy wspaniały świat

Jak przyznał szef grupy technologicznej Riot Games, Scott Adametz, w poprzednich latach w finałach mistrzostw świata na miejscu znajdowało się zazwyczaj ok. 1300 pracowników Riot Games. To dlatego, że jest to wydarzenie w całości transmitowane online za pośrednictwem setek kanałów video, z komentarzem na żywo w 19 różnych językach. Pandemia COVID-19 przyniosła zupełnie nowe wyzwania. Przestrzeń wirtualna stała się jeszcze ważniejsza, a zespół obecny na miejscu został zredukowany o około 75%.

 

„Pandemia sprawiła, że ludzie pracują głównie w domach, potrzebują zdalnego dostępu do wszystkich zasobów i sprawnie działającej sieci. To się odnosi również do cyfrowej rozrywki, przez co odnotowujemy ogromne obciążenia sieci. Mamy wewnętrznego dostawcę usług internetowych o nazwie Riot Direct, który zasilany jest w 100% przez rozwiązania Cisco. Cieszymy się, że zorganizowaliśmy tak duże wydarzenie ze wsparciem usług i narzędzi sieciowych Cisco zasilających sieć Riot Direct, ponieważ to właśnie ona zapewnia sprawne działanie setek kanałów wideo skierowanych do tysięcy Rioterów na całym świecie” – mówi Scott Adametz.

 

Organizacja wydarzeń na żywo wymaga dużych nakładów technologicznych. W tym roku dodatkowym utrudnieniem była potrzeba zapewnienia bezpiecznej przestrzeni fizycznej podczas „2020 Worlds”. Fani i gracze nie tylko potrzebowali niezakłóconej przestojami rozgrywki, ale także w jeszcze większym stopniu polegali na personelu Riot Games, który odbiera transmisje wideo na żywo i produkuje je w oddzielnych programach w różnych językach dla różnych regionów na całym świecie. System Konwergencji Sieci (NCS) firmy Cisco gwarantował odpowiednią przepustowość sieci, bez utraty pakietów danych i opóźnień w transmisji.

 

„W każdym momencie wydarzenia, setki unikalnych plików wideo opuszcza nasz zakład produkcyjny w Szanghaju” – podkreśla Scott Adametz. „Setki plików bardzo szybko stają się tysiącami, ponieważ ludzie na całym świecie wykorzystują te kanały do produkcji własnych pokazów i pełnią funkcję sprawozdawców, którą pełniliby będąc na miejscu na mistrzostwach. Tegoroczny turniej wygenerował wyjątkowo dużo danych. Na szczęście mamy solidne podstawy sieciowe, które są w stanie obsłużyć taki ruch. Do tej pory nie widziałem ani jednej informacji o błędzie pakietu danych”.

 

Patrząc w przyszłość e-sportu

Sieć szkieletowa Cisco dostarczyła ponad 3,2 petabajta krytycznych danych produkcyjnych (1 petabajt to mniej więcej tyle samo, co 1 000 terabajtów). Kiedy Riot Games chciało zorganizować wirtualne wydarzenie o globalnym charakterze trwające przez pięć tygodni, sieć Cisco była w stanie pomóc spełnić to zadanie.

 

„Patrząc w przyszłość e-sportu, technologie Cisco pomagają partnerom takim jak Riot Games wyobrazić sobie, jak ich doświadczenia mogą wyglądać w ciągu najbliższej dekady” – podsumowuje Adametz.

ESL, największa na świecie firma esportowa, świętuje 20 lat działalności w branży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy dotyczące trendów technologicznych „Future Disrupted: 2021”. Prognozy te opierają się na śledzeniu trendów...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai!...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai (jap. Zaufanie, partnerstwo). Jak w praktyce wygląda obecnie rynek druku, czego mogą oczekiwać...

Google, Polski Fundusz Rozwoju i Operator Chmury Krajowej uruchamiają program ‘Firmy...

Google, Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz Operator Chmury Krajowej uruchamiają nowy bezpłatny program szkoleniowo-rozwojowy, w którym pomogą 15 000 polskich przedsiębiorców rozwinąć biznes w...

Ministerstwo Aktywów Państwowych: Spółki Skarbu Państwa zbudują 15 szpitali tymczasowych COVID-19.

Spółki Skarbu Państwa zbudują w całej Polsce 15 szpitali tymczasowych dla chorych na COVID-19: 4 szpitale na Mazowszu, 4 w Małopolsce, 3 na Dolnym...

Najnowsze

Nowe 32-calowe monitory Philips 326P1H i 329P1H z USB-C i kamerą...

Monitory Philips 326P1H i 329P1H to 32-calowe modele wyposażone w matryce o rozdzielczości, odpowiednio, QHD i 4K, które producent wyposażył we wbudowaną kamerę zgodną...

Czy Google szpiegował swoich pracowników i stosował niedozwolone praktyki wobec organizacji...

U.S. National Labor Relations Board (NLRB, Amerykańska Rada ds. Stosunków Pracy) złożyła skargę przeciwko Google i jej spółce macierzystej Alphabet, oskarżając giganta technologicznego o...

Qualcomm potwierdza, że ​​kilkunastu producentów smartfonów będzie używać nowego Snapdragona 888...

Qualcomm odsłonił część kart dotyczących Snapdragona 888, ale nadal nie mamy pełnych danych dotyczących tego układu. Niemniej jednak amerykański producent potwierdził że ma listę...

AMD szykuje konkurenta dla Apple M1? W sieci pojawiają się informacje,...

AMD może mieć w przygotowaniu konkurenta dla Apple M1. Plotka głosi, że opracowywane są dwie wersje tego układu, ze zintegrowaną pamięcią RAM i bez...

Tylko w 2020 r. wartość firm technologicznych w UE wzrosła o...

Wartość firm technologicznych w Unii Europejskiej wzrosła w roku 2020 o prawie 50%, poinformowała przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen. Zapowiedziała, że dzięki...