Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-312Dni -15Godzin -13Minut -56Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Riot Games we współpracy z Cisco zorganizowało jedno z największych wydarzeń e-sportowych na świecie Finały Mistrzostw Świata League of Legends 2020.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

31 października zakończył się trwający 5 tygodni największy turniej e-sportowy w historii studia Riot Games – Finał Mistrzostw Świata League of Legends (LoL) 2020. League of Legends jest nieustannie najpopularniejszą na świecie grą online na komputery stacjonarne, ze 115 milionami aktywnych graczy miesięcznie i setkami milionów wiernych widzów śledzących rozgrywki. Turniej zorganizowany w 2020 był jednak inny niż wszystkie poprzednie z uwagi na nowy porządek świata, spowodowany pandemią.

 

E- sport jest w 100% zależny od właściwego działania technologii. Niezwykle ważne są niezawodne połączenia sieciowe, które zapewniają spójną, bezproblemową rozgrywkę i brak opóźnień dla śledzących poczynania graczy widzów. Właśnie dlatego Cisco nawiązało współpracę z Riot Games, aby stać się oficjalnym partnerem sieciowym LoL Esports i dostarczyć milionom zaangażowanych graczy i fanów jak najlepsze doświadczenia, wprowadzając League of Legends w kolejną dekadę e-sportu.

 

Nowy wspaniały świat

Jak przyznał szef grupy technologicznej Riot Games, Scott Adametz, w poprzednich latach w finałach mistrzostw świata na miejscu znajdowało się zazwyczaj ok. 1300 pracowników Riot Games. To dlatego, że jest to wydarzenie w całości transmitowane online za pośrednictwem setek kanałów video, z komentarzem na żywo w 19 różnych językach. Pandemia COVID-19 przyniosła zupełnie nowe wyzwania. Przestrzeń wirtualna stała się jeszcze ważniejsza, a zespół obecny na miejscu został zredukowany o około 75%.

 

„Pandemia sprawiła, że ludzie pracują głównie w domach, potrzebują zdalnego dostępu do wszystkich zasobów i sprawnie działającej sieci. To się odnosi również do cyfrowej rozrywki, przez co odnotowujemy ogromne obciążenia sieci. Mamy wewnętrznego dostawcę usług internetowych o nazwie Riot Direct, który zasilany jest w 100% przez rozwiązania Cisco. Cieszymy się, że zorganizowaliśmy tak duże wydarzenie ze wsparciem usług i narzędzi sieciowych Cisco zasilających sieć Riot Direct, ponieważ to właśnie ona zapewnia sprawne działanie setek kanałów wideo skierowanych do tysięcy Rioterów na całym świecie” – mówi Scott Adametz.

 

Organizacja wydarzeń na żywo wymaga dużych nakładów technologicznych. W tym roku dodatkowym utrudnieniem była potrzeba zapewnienia bezpiecznej przestrzeni fizycznej podczas „2020 Worlds”. Fani i gracze nie tylko potrzebowali niezakłóconej przestojami rozgrywki, ale także w jeszcze większym stopniu polegali na personelu Riot Games, który odbiera transmisje wideo na żywo i produkuje je w oddzielnych programach w różnych językach dla różnych regionów na całym świecie. System Konwergencji Sieci (NCS) firmy Cisco gwarantował odpowiednią przepustowość sieci, bez utraty pakietów danych i opóźnień w transmisji.

 

„W każdym momencie wydarzenia, setki unikalnych plików wideo opuszcza nasz zakład produkcyjny w Szanghaju” – podkreśla Scott Adametz. „Setki plików bardzo szybko stają się tysiącami, ponieważ ludzie na całym świecie wykorzystują te kanały do produkcji własnych pokazów i pełnią funkcję sprawozdawców, którą pełniliby będąc na miejscu na mistrzostwach. Tegoroczny turniej wygenerował wyjątkowo dużo danych. Na szczęście mamy solidne podstawy sieciowe, które są w stanie obsłużyć taki ruch. Do tej pory nie widziałem ani jednej informacji o błędzie pakietu danych”.

 

Patrząc w przyszłość e-sportu

Sieć szkieletowa Cisco dostarczyła ponad 3,2 petabajta krytycznych danych produkcyjnych (1 petabajt to mniej więcej tyle samo, co 1 000 terabajtów). Kiedy Riot Games chciało zorganizować wirtualne wydarzenie o globalnym charakterze trwające przez pięć tygodni, sieć Cisco była w stanie pomóc spełnić to zadanie.

 

„Patrząc w przyszłość e-sportu, technologie Cisco pomagają partnerom takim jak Riot Games wyobrazić sobie, jak ich doświadczenia mogą wyglądać w ciągu najbliższej dekady” – podsumowuje Adametz.

ESL, największa na świecie firma esportowa, świętuje 20 lat działalności w branży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, w zaledwie...

Firma MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, ma przyjemność ogłosić, że w zaledwie trzy lata osiągnęła rekordowy wynik 3 milionów sprzedanych...

Ericsson: Transformacja cyfrowa 5G zasili polską gospodarkę nawet 17 mld euro.

W Polsce 90% populacji i 58% terytorium znajdzie się w zasięgu 5G w 2023 roku, według raportu Analysys Mason, zrealizowanego we współpracy z Ericsson...

Najnowsze

Polska po raz pierwszy w historii w pierwszej trójce państw pod...

W drugim kwartale 2021 r. łączna liczba ataków DDoS zmniejszyła się o 38,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. oraz o 6,5% w...

Wyścig ku dekarbonizacji wśród producentów samochodów trwa w najlepsze. Od czego...

Komisja Europejska przedstawiła nowe cele emisyjne. Zgodnie z pakietem Fit for 55, od 2035 roku będzie obowiązywać zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych. Wyścig ku...

GFT Poland, we współpracy z Google Cloud, opracowało program rocznych studiów...

W ciągu najbliższego roku 26 proc. polskich firm planuje wdrożyć rozwiązania chmurowe, jak wynika z raportu Transformacja cyfrowa firm 2020, opracowanego przez EY. Równocześnie,...

Motoryzacja po drodze z chmurą. Jeden z największych autoryzowanych dealerów samochodów...

Największy autoryzowany dealer samochodów w woj. lubuskim został pionierem cyfryzacji w swojej branży w zakresie wykorzystania technologii chmurowej oraz zastosowania rozwiązania Azure Virtual Desktop....

Capgemini rekrutuje w Warszawie i rozwija innowacyjną linię biznesową – Capgemini...

Capgemini poszukuje ekspertów od nowych technologii, w związku z tym na warszawskim rynku pojawiają się dodatkowe miejsca pracy i możliwości dla specjalistów, którzy chcą...