Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1283Dni -12Godzin -15Minut -14Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Riot Games we współpracy z Cisco zorganizowało jedno z największych wydarzeń e-sportowych na świecie Finały Mistrzostw Świata League of Legends 2020.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

31 października zakończył się trwający 5 tygodni największy turniej e-sportowy w historii studia Riot Games – Finał Mistrzostw Świata League of Legends (LoL) 2020. League of Legends jest nieustannie najpopularniejszą na świecie grą online na komputery stacjonarne, ze 115 milionami aktywnych graczy miesięcznie i setkami milionów wiernych widzów śledzących rozgrywki. Turniej zorganizowany w 2020 był jednak inny niż wszystkie poprzednie z uwagi na nowy porządek świata, spowodowany pandemią.

 

E- sport jest w 100% zależny od właściwego działania technologii. Niezwykle ważne są niezawodne połączenia sieciowe, które zapewniają spójną, bezproblemową rozgrywkę i brak opóźnień dla śledzących poczynania graczy widzów. Właśnie dlatego Cisco nawiązało współpracę z Riot Games, aby stać się oficjalnym partnerem sieciowym LoL Esports i dostarczyć milionom zaangażowanych graczy i fanów jak najlepsze doświadczenia, wprowadzając League of Legends w kolejną dekadę e-sportu.

 

Nowy wspaniały świat

Jak przyznał szef grupy technologicznej Riot Games, Scott Adametz, w poprzednich latach w finałach mistrzostw świata na miejscu znajdowało się zazwyczaj ok. 1300 pracowników Riot Games. To dlatego, że jest to wydarzenie w całości transmitowane online za pośrednictwem setek kanałów video, z komentarzem na żywo w 19 różnych językach. Pandemia COVID-19 przyniosła zupełnie nowe wyzwania. Przestrzeń wirtualna stała się jeszcze ważniejsza, a zespół obecny na miejscu został zredukowany o około 75%.

 

„Pandemia sprawiła, że ludzie pracują głównie w domach, potrzebują zdalnego dostępu do wszystkich zasobów i sprawnie działającej sieci. To się odnosi również do cyfrowej rozrywki, przez co odnotowujemy ogromne obciążenia sieci. Mamy wewnętrznego dostawcę usług internetowych o nazwie Riot Direct, który zasilany jest w 100% przez rozwiązania Cisco. Cieszymy się, że zorganizowaliśmy tak duże wydarzenie ze wsparciem usług i narzędzi sieciowych Cisco zasilających sieć Riot Direct, ponieważ to właśnie ona zapewnia sprawne działanie setek kanałów wideo skierowanych do tysięcy Rioterów na całym świecie” – mówi Scott Adametz.

 

Organizacja wydarzeń na żywo wymaga dużych nakładów technologicznych. W tym roku dodatkowym utrudnieniem była potrzeba zapewnienia bezpiecznej przestrzeni fizycznej podczas „2020 Worlds”. Fani i gracze nie tylko potrzebowali niezakłóconej przestojami rozgrywki, ale także w jeszcze większym stopniu polegali na personelu Riot Games, który odbiera transmisje wideo na żywo i produkuje je w oddzielnych programach w różnych językach dla różnych regionów na całym świecie. System Konwergencji Sieci (NCS) firmy Cisco gwarantował odpowiednią przepustowość sieci, bez utraty pakietów danych i opóźnień w transmisji.

 

„W każdym momencie wydarzenia, setki unikalnych plików wideo opuszcza nasz zakład produkcyjny w Szanghaju” – podkreśla Scott Adametz. „Setki plików bardzo szybko stają się tysiącami, ponieważ ludzie na całym świecie wykorzystują te kanały do produkcji własnych pokazów i pełnią funkcję sprawozdawców, którą pełniliby będąc na miejscu na mistrzostwach. Tegoroczny turniej wygenerował wyjątkowo dużo danych. Na szczęście mamy solidne podstawy sieciowe, które są w stanie obsłużyć taki ruch. Do tej pory nie widziałem ani jednej informacji o błędzie pakietu danych”.

 

Patrząc w przyszłość e-sportu

Sieć szkieletowa Cisco dostarczyła ponad 3,2 petabajta krytycznych danych produkcyjnych (1 petabajt to mniej więcej tyle samo, co 1 000 terabajtów). Kiedy Riot Games chciało zorganizować wirtualne wydarzenie o globalnym charakterze trwające przez pięć tygodni, sieć Cisco była w stanie pomóc spełnić to zadanie.

 

„Patrząc w przyszłość e-sportu, technologie Cisco pomagają partnerom takim jak Riot Games wyobrazić sobie, jak ich doświadczenia mogą wyglądać w ciągu najbliższej dekady” – podsumowuje Adametz.

ESL, największa na świecie firma esportowa, świętuje 20 lat działalności w branży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...