Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1170Dni -21Godzin -58Minut -2Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Rynek smartwatchy i smartbandów rośnie – mimo trudności w całościowym segmencie konsumenckim

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Nieco niespodziewane dane płyną z rynku tzw. wearables. Popularne urządzenia do noszenia, jak smartwatche i smartbandy, zyskują na popularności – wynika z badań rynku przeprowadzonych przez Canalys. 

Canalys przewiduje, że rynek urządzeń do noszenia będzie rósł o 4,1% rocznie do 2027 r.
Według szacunków Canalys w drugim kwartale 2023 r. sprzedano na całym świecie 44 miliony urządzeń tej kategorii, co stanowi wzrost o 6% rok do roku. Konsumenci mogą znaleźć produkty klasy podstawowej, które są nie tylko tańsze, ale także posiadają ulepszone funkcje względem poprzednich generacji. Tymczasem dostawcy premium koncentrują się na wzbogacaniu funkcji i dostarczaniu wartości, podnosząc ceny. Oznacza to, że segment jest napędzany dwutorowo.

„Rynek urządzeń do noszenia wraca do życia napędzany rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów w różnych aspektach życia codziennego” – powiedział Jack Leathem, analityk ds. badań w Canalys. „Popyt w różnych segmentach rośnie, co skłania dostawców do zaspokajania konkretnych potrzeb konsumentów”.

Kategoria podstawowych smartwatchy nadal rosła, zdobywając prawie połowę rynku, głównie za sprawą indyjskich producentów i głównych dostawców smartfonów, takich jak Huawei, Xiaomi i Zepp. Jak szybko rośnie sprzedaż tego typu urządzeń w Indiach? Aż o 73%! To oznacza, że mieszkańcy obecnie najludniejszego kraju na świecie docenili tę kategorię urządzeń, dobrze komponującą się ze smartwatchami.

„Wraz z ewolucją rynku wśród dostawców pojawiają się wyraźne trendy w zakresie segmentacji, których celem jest zwiększenie konkurencyjności” – dodaje Leathem. „Konsumenci mogą teraz znaleźć produkty klasy podstawowej, które są nie tylko tańsze, ale także posiadają ulepszone funkcje. Postęp w technologii wyświetlania zwiększa zasięg inteligentnych urządzeń do noszenia wśród szerszej grupy docelowej.”

Liderem rynku pozostaje Apple, pomimo spadku sprzedaży na poziomie -3%. Ponieważ dane dotyczą drugiego kwartału, powinniśmy oczekiwać, że po ostatnich premierach “jabłkowe” smartwatche nieco się odbiją od tego słabego wyniku. Wicelider, Xiaomi, może pochwalić się stabilnym, 11% udziałem, zagrożonym jednak przez rosnące w tym segmencie urządzenia Huawei (10% udziału i 13% wzrostu).

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Jeden z największych operatorów GSM w USA wybrał dostawcę technologii telekomunikacyjnej

AT&T podało, że przyszła sieć operatora będzie budowana z użyciem sprzętu firmy Ericsson. AT&T wybrało firmę Ericsson do zbudowania sieci telekomunikacyjnej wykorzystującej tak zwaną...

“Chcemy być sfocusowanym, efektywnym dystrybutorem, który będzie w stanie nieść odpowiednie...

Komsa, działający na polskim rynku dystrybutor IT, zorganizował w dniach 22-23 listopada wydarzenie „Future is now”. W postindustrialnych przestrzeniach starej cukrowni w Żninie debatowano...

CEO NVIDII twierdzi, że Japonia jest jednym z kluczowych rynków dla...

Dyrektor generalny firmy NVIDIA, Jensen Huang powiedział, że jego firma dołoży wszelkich starań, aby dostarczać procesory sztucznej inteligencji do Japonii w obliczu niezwykle dużego...

NTT DATA Business Solutions sp. z o.o. i Beyond.pl uruchamiają strategiczną...

NTT DATA Business Solutions sp. z o.o., Platynowy Partner SAP©, specjalizujący się we wdrożeniach i utrzymaniu systemów SAP oraz Managed Services oraz Beyond.pl, dostawca...

Eksperci Cisco Talos odkryli nową formę cyberataków – Przestępcy wykorzystują quizy...

Eksperci Cisco Talos, jednostki zajmującej się bezpieczeństwem globalnych sieci komputerowych, odkryli nową formę ataku przestępców internetowych. Wykorzystują oni popularny kreator formularzy online Google Forms...