Liczba rejestracji samochodów klasy premium w Polsce wyniosła 10 132 w marcu br., tj. o 33,88% więcej w zestawieniu z lutym oraz o 70,72% więcej niż w marcu ub.r., podał IBRM Samar.
“W marcu 2021 roku w Polsce zarejestrowane zostały 10 132 samochody klasy premium, o 33,88% więcej niż w lutym tego roku oraz o 70,72% więcej w zestawieniu z marcem roku 2020. W I kwartale 2020 roku krajowe wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 23 883 samochodów z wyższej półki, o 26,1% (4 944 sztuki) więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego” – czytamy w komunikacie.
Ten wynik kolejny raz potwierdza tezę, że samochody premium kupowane przez firmy i zamożnych klientów indywidualnych są odporniejsze na pandemiczne zawirowania niż auta z segmentu popularnego, podkreślono.
“Udział pojazdów klasy premium w rynku aut osobowych w Polsce wyniósł w marcu 21,2% To drugi najwyższy wynik procentowy w historii polskiej motoryzacji. Większy o 1 pkt proc. był tylko w kwietniu ubiegłego roku. Trzeba jednak mieć na względzie, że marcowy skok liczby rejestracji to w dużej mierze także efekt relatywnie niskiej bazy porównawczej. Podczas ubiegłorocznej, pierwszej fali pandemii w marcu zarejestrowano w Polsce 5 934 nowe samochody klasy premium, o 14,19% mniej niż w lutym 2020 roku oraz aż o 28,12% mniej w zestawieniu z marcem roku ubiegłego” – czytamy także.
Najpopularniejszą marką premium w I kw. br. było BMW (6 076 zarejestrowanych aut, wzrost o 44,56% r/r), a następne miejsca w rankingu zajęły: Mercedes (5 409 aut, wzrost o 16,2% r/r) oraz Audi (996 aut, wzrost o 29,7% r/r).