Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1100Dni -11Godzin -33Minut -58Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Samsung Display planuje zakończyć całą produkcję ekranów LCD do telewizorów do końca 2020 roku, aby skupić się wyłącznie na nowszych technologiach wyświetlaczy.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Gigant produkcji ekranów z Korei Południowej, Samsung Display, postanowił zakończyć całą produkcję paneli z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi (LCD) do TV i smartfonów w Korei Południowej i Chinach do końca tego roku. Za decyzją stoją po prostu realia rynkowe – zwykłe LCD nie przynoszą już takiego zysku jak np. różne odmiany technologii OLED. 

 

Samsung Display, jednostka południowokoreańskiego giganta technologicznego Samsung Electronics Co Ltd, powiedziała w październiku, że zawiesiła jedną z dwóch linii produkcyjnych LCD dla domu ze względu na spadające zapotrzebowanie na panele LCD. Teraz firma idzie o krok dalej, decydując o wygaszeniu produkcji tego typu paneli.

 

„Dostarczymy zamówione LCD do naszych klientów do końca tego roku bez żadnych problemów”, powiedziała firma w oświadczeniu.

 

Trudno się dziwić Koreańczykom, że chcą zoptymalizować zyski płynące z produkcji ekranów. Aktualnie jedynie najtańsze urządzenia posiadają klasyczne LCD, co zmuszało Samsunga do walki na ceny z chińskimi producentami. W październiku Samsung poinformował, że zainwestuje 10,72 mld USD w obiekty i badania mające na celu modernizację linii produkcyjnej, ponieważ walczy z nadwyżką w związku ze słabym globalnym popytem na smartfony i telewizory. Inwestycja na najbliższe pięć lat będzie koncentrować się na przekształceniu jednej z południowokoreańskich linii LCD w zakład produkujący masowo bardziej zaawansowane ekrany z „kropkami kwantowymi”.

 

Firma prowadzi dwie linie produkcyjne LCD w fabrykach w Korei Południowej i dwie fabryki wyłącznie LCD w Chinach.

 

Aktualizacja: Pragniemy doprecyzować, że nie ma tu mowy o ekranach do zastosowań profesjonalnych, w tym do digital signage, a, jak podano w tekście – do LCD dla domu, lub mówiąc prościej, telewizorów. I trudno się dziwić, biorąc pod uwagę jak zmieniły się telewizory w ostatnim czasie, chociażby dzięki ekranom QLED. Ekrany wielkopowierzchniowe czy profesjonalne to oczywiście inna branża, a Samsung nadal produkuje je m.in. u naszych południowych sąsiadów tj. na Słowacji.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

“Strategia wzajemnego wygrywania” – Dariusz Kwieciński, Prezes Zarządu Fujitsu Polska, podczas...

Fujitsu Partner Day 2023 to wyjątkowo ważny punkt w kalendarzu polskiego oddziału japońskiej firmy technologicznej. To okazja do spotkania z partnerami, ale też przekazania...

Europa Środkowo-Wschodnia musi mieć większy wpływ na unijną politykę cyfryzacji –...

Przedstawiciele branży cyfrowej z 12 krajów regionu spotkali się w Warszawie, aby wspólnie rozmawiać o cyfrowej agendzie dla Europy Środkowo-Wschodniej i całej Unii Europejskiej....

Podwoiła się liczba ataków ransomware w kluczowych branżach – winna sztuczna...

Liczba zgłoszonych ataków ransomware, które dotknęły samorządy, instytucje oświatowe oraz placówki opieki zdrowotnej na całym świecie, podwoiła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wzrosła...

Innowacje a ryzyko: liderzy IT podzielają obawy dotyczące bezpieczeństwa nowych technologii,...

Nowoczesne technologie, takie jak generatywna sztuczna inteligencja, to początek nowej ery innowacyjności w biznesie, do której niezbędna jest ewolucja sieci firmowych. Z badania przeprowadzonego...

Opłata reprograficzna, zwana “podatkiem od smartfonów” powraca w wyroku sądu. Ceny...

Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, sąd okręgowy w Warszawie zadecydował, o konieczności odprowadzania opłaty reprograficznej od  urządzeń umożliwiających kopiowanie utworów.  W praktyce; smartonów, komputerów,...