Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1098Dni -11Godzin -39Minut -10Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Sony i Deutsche Telekom łączą siły w tworzeniu nowej generacji usług do produkcji multimediów i programów telewizyjnych

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Sony Corporation i Deutsche Telekom wspólnie realizują program działań, który z pewnością ożywi wyobraźnię firm z sektora telewizji, mediów, serwisów informacyjnych i obsługi wydarzeń na żywo. W tym celu obie firmy wykorzystują doświadczenie Sony w dziedzinie kamer, kodowania, IoT i orkiestracji multimediów oraz najnowsze osiągnięcia Deutsche Telekom związane z zaawansowaną łącznością sieciową 5G.

Upowszechnianie się sieci 5G przynosi korzyści w postaci szybszej łączności, mniejszych opóźnień w sieci a zarazem perspektywę nowych sposobów pracy dzięki plastrowaniu sieci (ang. network slicing). Obie firmy prowadzą próby testowych zastosowań technologii dynamicznego plastrowania sieci firmy Deutsche Telekom w najnowszych systemach organizacji pracy i produkcji na rynku profesjonalnych mediów. Celem tych działań jest rozwiązanie problemów z łącznością, które pojawiają się w obecnych ekosystemach produkcji Networked Live, zwłaszcza podczas wydarzeń, na których wymagana jest wysoka jakość i spójność materiałów wideo dostarczanych przez operatorów kamer w terenie, zewnętrznych realizatorów transmisji i rozproszone zespoły twórcze.

Wiodąca pozycja firmy Deutsche Telekom w dziedzinie technologii, duży zasięg geograficzny i zaawansowany poziom rozwoju plastrowania 5G stworzyły obu organizacjom okazję do ponownej współpracy. Dynamiczne plastrowanie umożliwia przydział zasobów sieci 5G odpowiednio do wymaganej liczby podłączonych urządzeń 5G. Ma to ogromne znaczenie w sytuacji, gdy trzeba priorytetowo traktować sygnał pochodzący z kilkunastu profesjonalnych kamer. Daje to możliwość, w połączeniu z innymi urządzeniami firmy Sony, jak kamery, rozwiązania z zakresu internetu rzeczy oraz narzędzia do orkiestracji, podmiotom z rynku mediów, w tym producentom wiadomości, możliwość zagwarantowania sobie wyłącznego dostępu do zasobów sieci 5G w celu wykorzystania go na własne potrzeby podczas zaplanowanych wydarzeń. Nowy kodek HEVC Sony charakteryzuje się bardzo małymi opóźnieniami i pozwala przesyłać w „plastrze” obrazy w jakości HD lub Ultra HD z kamer z bardzo silną kompresją, ale w bardzo wysokiej jakości i z bardzo małymi opóźnieniami.

 

– Deutsche Telekom jest liderem w dziedzinie zaawansowanych innowacji 5G wprowadzających nowe usługi B2B w produkcji multimediów i programów telewizyjnych – mówi Changsoon Choi, Vice President, Network Service Differentiation and Convergence, Deutsche Telekom. – Po udanych pierwszych testach z niecierpliwością czekamy na rozszerzenie współpracy z firmą Sony w celu wykorzystania najnowocześniejszych funkcji, takich jak plastrowanie sieci 5G, w innowacyjnych rozwiązaniach, które jeszcze bardziej przyspieszą i uproszczą produkcję telewizyjną, otwierając nową erę w produkcji medialnej.

 

— Nasza strategia Networked Live umożliwia optymalne i bezproblemowe łączenie, wykorzystywanie i udostępnianie zasobów (miejsc, osób i systemów przetwarzania) w produkcjach, niezależnie od lokalizacji — komentuje Norbert Paquet, Head of Live Production, Sony Europe — i dlatego łączność 5G odgrywa w niej kluczową rolę. W środowiskach produkcji na żywo, niezależnie od tego, czy chodzi o wiadomości, czy obsługę wydarzeń, producenci zawsze poszukują równowagi między potrzebą szybkości a potrzebą niezawodności. Wstępne testy przeprowadzone wspólnie z firmą Deutsche Telekom latem tego roku pokazały, jak wiele możliwości otwiera łączność 5G oparta na sieci publicznej z dedykowanym dostępem i wydajnym kodekiem.

 

W pierwszej fazie współpraca skupia się na opracowaniu technologii, która pozwalałaby urządzeniom mobilnym 5G łączyć się z platformą dynamicznego plastrowania.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Paul Eccleston mianowany na stanowisko starszego wiceprezesa na region EMEA w...

Firma Exclusive Networks potwierdziła mianowanie Paula Ecclestona na stanowisko starszego wiceprezesa na region EMEA, na którym będzie on w dalszym ciągu kierować strategią rozwoju...

Otwarcie nowego showroomu HikVision z udziałem partnerów

HikVision jest jednym z tych producentów, którzy aktywnie rozszerzają swoją działalność w Europie. Polska jest istotnym rynkiem w centralnej części Starego Kontynentu i trudno...

Rynek smartwatchy i smartbandów rośnie – mimo trudności w całościowym segmencie...

Nieco niespodziewane dane płyną z rynku tzw. wearables. Popularne urządzenia do noszenia, jak smartwatche i smartbandy, zyskują na popularności - wynika z badań rynku...

CMA stwierdził, że złożona propozycja Microsoftu dotycząca restrukturyzacji przejęcia Activision Blizzard...

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zablokował początkową transakcję giganta technologicznego z Redmond o wartości 69 miliardów dolarów, przedstawioną po raz pierwszy w...

Korea Południowa zwróciła się do USA z prośbą o rozwiązanie problemów...

Korea Południowa oświadczyła w piątek, że zwróciła się do Stanów Zjednoczonych o rozwiązanie niepewności dotyczących amerykańskiej kontroli eksportu w sektorze chipów i dotacji na...