Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1254Dni -18Godzin -57Minut -36Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Sprzedaż reklam Alphabet i Meta w minionym kwartale raczej nie będzie tak imponująca jak kwota wydatków na genertaywną AI

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Microsoft, który we wtorek ma opublikować wyniki kwartalne, prawdopodobnie będzie pierwszym zwycięzcą w wyścigu generatywnej sztucznej inteligencji, który popchnął prawie wszystkie firmy technologiczne i media społecznościowe, od Amazon.com po Snap, do zainwestowania w tę technologię.

Pomimo szumu wokół generatywnej sztucznej inteligencji w zeszłym roku, wpływ tej technologii na działalność reklamową Alphabet i Meta Platforms prawdopodobnie zostanie niewielki – tak brzmi przewidywanie analityków na kilka dni przed opublikowaniem oficjalnych wyników. Inwestorzy wciąż widzą w tym temacie potencjał.

W przypadku firmy Microsoft generatywna sztuczna inteligencja zwiększyła popyt na usługi w chmurze. Akcje Alphabetu wzrosły w zeszłym roku o 58%, podczas gdy akcje Meta wzrosły prawie trzykrotnie. Szerszy indeks S&P 500 zyskał w 2023 r. mniej więcej jedną czwartą, do czego przyczynił się wzrost technologiczny napędzany sztuczną inteligencją.

Firma badawcza Insider Intelligence szacuje, że wydatki na reklamę polityczną w USA wzrosną w tym roku o 30% w porównaniu z ostatnimi wyborami prezydenckimi w 2020 r., co jest częściowo spowodowane wyższymi wydatkami na platformy cyfrowe.

Gigant wyszukiwania wdrożył narzędzia AI, które pomagają reklamodawcom docierać do odbiorców w mniej kosztowny sposób i decydować, w jaki sposób ich budżety marketingowe powinny być dystrybuowane w sieci reklamowej Google. Z kolei Meta wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia różnych odmian kampanii reklamowych

Oczekuje się, że we wtorek spółka macierzysta Google’a, Alphabet, poinformuje, że według danych LSEG przychody z reklam w czwartym kwartale – czyli jej podstawy – wzrosły o 11,8% do 66 miliardów dolarów. Na początku zeszłego roku Google wprowadziło eksperymentalnego chatbota opartego na sztucznej inteligencji Bard i uruchomiło tak zwane doświadczenie generujące wyszukiwanie (SGE), które generuje pisemne odpowiedzi na niektóre zapytania w wyszukiwarce Google. W listopadzie wdrożył SGE w 120 krajach, ale nowy sposób wyszukiwania może mieć bardzo niewielki wpływ na jej działalność w najbliższej przyszłości.

Do 2025 r. SGE może zapewnić od 35,6 mln do 113 mln dolarów przyrostowych przychodów z reklam w wyszukiwarkach w „scenariuszach pozytywnych” – stwierdzili analitycy New Street Research w październikowym raporcie z badania, dodając, że najważniejszy czynnik zależy od tego, jak często ludzie klikają reklamy pokazane w odpowiedziach generowanych przez sztuczną inteligencję.

Meta, druga co do wielkości cyfrowa platforma reklamowa, udowodniła już, że jej praca nad sztuczną inteligencją może przynieść rezultaty dla reklamodawców. W ankiecie przeprowadzonej wśród reklamodawców, którzy testowali narzędzia sztucznej inteligencji firmy Meta, które mogą generować obrazy i tła dla reklam, połowa stwierdziła, że szacuje, że narzędzia te pozwolą im zaoszczędzić co najmniej pięć godzin pracy tygodniowo – twierdzą analitycy Bernstein. Po ostrzeżeniu w październiku, że konflikt Izrael-Hamas może zaszkodzić wydatkom na reklamę, analitycy szacują, że Meta odnotuje w czwartek przychody w wysokości 39,1 miliarda dolarów w czwartym kwartale, czyli więcej niż przewidywała Meta.

Meta twierdzi, że zestaw narzędzi AI, które automatycznie wyszukują potencjalnych klientów i testują, które reklamy będą najskuteczniejsze, przynosi 10 miliardów dolarów w ujęciu rocznym. Jeśli firma wprowadzi jeszcze w tym roku płatne reklamy w ramach asystentów AI, które niedawno uruchomiła, aby odpowiadać na pytania w WhatsApp, Messengerze i Instagramie, może wygenerować 6,7 miliarda dolarów przychodów z reklam w 2025 roku – szacuje New Street Research.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

MWC 2024: Motorola zaprezentowała usługę Smart Connect

Podczas MWC 2024 w Barcelonie Motorola nie prezentuje wprawdzie nowych modeli smartfonów, co nie oznacza, że należąca do Lenovo marka, nie miała niczego do...

Qualcomm zaprezentował Snapdragon X80 5G – flagowy modem 5G z dedykowanym...

Qualcomm ma swój poważny udział w rynku mobilnych modemów 5G. Teraz firma z San Diego zaprezentowała nowy model modemu, Snapdragon X80 5G, oferujący jeszcze...

AB S.A. z nowym partnerem – CyberPower w ofercie wrocławskiego dystrybutora

AB S.A., wiodący dystrybutor rozwiązań IT, ogłasza swoją autoryzację jako dystrybutora marki CyberPower. Ta strategiczna współpraca oznacza poszerzenie oferty firmy o innowacyjne rozwiązania z...

MWC 2024: Lenovo pokazało ThinkBook Transparent Display – laptopa z przezroczystym...

Lenovo zaskakuje branżę technologiczną na MWC 2024. Firma pokazała coś, co na poziomie samej koncepcji jest tyleż zaskakujące, co dyskusyjne: laptopa z przezroczystym ekranem.  Mimo...

MWC 2024: Sztuczna inteligencja zawita do zegarków Amazfit

Zepp Health, firma produkująca smartwatche Amazfit, wprowadza na rynek rewolucyjny system operacyjny dla smartwatchy, Zepp OS 3.5, będący pionierem w dziedzinie urządzeń wearable opartych...