Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1282Dni -19Godzin -24Minut -25Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

T‑Mobile Polska w Q1-2022 osiągnął znaczący, stabilny wzrost zarówno przychodów, jak i EBITDA, pomimo negatywnego wpływu regulacji interconnect.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku T‑Mobile Polska osiągnął znaczący, stabilny wzrost zarówno przychodów, jak i EBITDA AL. Pomimo negatywnego wpływu regulacji stawek za zakańczanie połączeń w sieciach mobilnych (MTR), która spowodowała obniżenie przychodów z połączeń międzyoperatorskich o ok. 75 mln zł, całkowite przychody wyniosły 1,58 mld zł i wzrosły o 2% rok do roku. To z kolei przełożyło się na istotny wzrost EBITDA AL o 4,9% (r/r) do poziomu 452 mln zł.

Poza negatywnym wpływem regulacji stawek MTR na przychody spółki na działalność operatora w pierwszym kwartale znaczący wpływ miał wybuch wojny w Ukrainie. W obliczu tego kryzysu działania T‑Mobile skupiły się na wielowymiarowym wsparciu uchodźców przybywających do Polski, jak i klientów operatora, którzy utrzymują kontakt z osobami z Ukrainy. T‑Mobile udostępnił im m.in. nielimitowane, darmowe połączenia międzynarodowe z Polski do Ukrainy czy obniżone stawki roamingu. Specjalne oferty są dostępne także dla klientów usług na kartę, którzy mogą skorzystać z darmowych połączeń, gigabajtów i przedłużonej ważności konta. Tylko w ramach ofert T‑Mobile na kartę, Heyah na kartę i T-Mobile MIX klienci wykorzystali już blisko 90 milionów darmowych minut i prawie 6 milionów bezpłatnych gigabajtów. Co więcej, wolontariusze T‑Mobile – pracownicy firmy – prowadzili dystrybucję bezpłatnych starterów dla osób z Ukrainy: na granicy, dworcach kolejowych i autobusowych, a także w punktach recepcyjnych. Z tej formy pomocy skorzystało już blisko pół miliona osób. Firma wspierała także Polski Czerwony Krzyż, Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej oraz szereg innych organizacji, którym udostępniała bezpłatnie telefony, routery, tablety oraz karty SIM wraz z pakietami usług.

 

 

W tym samym czasie T‑Mobile prowadził również wiele działań mających na celu zapewnienie najwyższego poziomu jakości usług na granicy i w ośrodkach recepcyjnych, obejmujących m.in. rozmieszczenie mobilnych stacji bazowych telefonii komórkowej oraz zwiększenie przepustowości istniejących stacji. Wojna w Ukrainie spowodowała również konieczność zastosowania nadzwyczajnych środków bezpieczeństwa: fizycznych, mających na celu ochronę infrastruktury krytycznej, jak również cybernetycznych, zapewniających ochronę sieci przed cyberatakami.

 

 

Ostatnie miesiące pokazały, jak duże znaczenie w naszym życiu odgrywa możliwość pozostawania w kontakcie na co dzień, ale przede wszystkim w obliczu kryzysu. Z kolei my, jako operator telekomunikacyjny, uświadomiliśmy sobie, że choć potrzeba ogromnego wysiłku, by poradzić sobie z tak dramatycznym wyzwaniem, działając razem, jesteśmy w stanie temu sprostać powiedział Andreas Maierhofer, prezes Zarządu T‑Mobile Polska. Wojna w Ukrainie niewątpliwie miała ogromny wpływ na naszą działalność w pierwszym kwartale. Fakt, że w obliczu tych przeciwności udało się nam odnotować znaczny wzrost kluczowych czynników finansowych i operacyjnych, pokazuje, że nasza strategia sprawdza się nawet w najtrudniejszych okolicznościach.

 

Na koniec pierwszego kwartału baza klientów T‑Mobile urosła o 640 tysięcy (r/r), osiągając poziom 11,8 miliona. Średni miesięczny wskaźnik rezygnacji (churn) w segmencie kontraktowym utrzymał się bardzo niskim poziomie 0,6%. Według raportu przenośności numerów Urzędu Komunikacji Elektronicznej T‑Mobile osiągnął w tym okresie nie tylko najlepszy rezultat ze wszystkich operatorów infrastrukturalnych, ale także jako jedyny z nich zanotował pozytywne saldo MNP.

Firma odnotowała wzrost liczby klientów we wszystkich segmentach: kontraktowym, przedpłaconym, prywatnym i biznesowym. Nowe, prawdziwie nielimitowane plany w segmencie prywatnym zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek, podobnie jak nowa, również nielimitowana, oferta internetu domowego. Systematycznie rośnie również liczba klientów korzystających z oferty światłowodu i rozrywki, a także klientów korzystających jednocześnie z wielu usług T‑Mobile. Również pion biznesowy zanotował wzrosty we wszystkich obszarach – zarówno w segmencie małych firm, jak i w ofercie dla większych klientów, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, łączności i rozwiązań chmurowych.

 

 

Pierwszy kwartał był bardzo specyficzny i przyniósł szereg niespodziewanych wyzwań. W związku z wojną w Ukrainie ponieśliśmy szereg niespodziewanych wydatków, niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności naszych usług oraz związanych ze wsparciem dla uchodźców i osób oraz instytucji niosących im pomoc. Jednocześnie mamy do czynienia z bezprecedensowym poziomem inflacji i gwałtownie rosnącymi cenami energii, które mają duży wpływ na naszą działalność. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby w tej sytuacji klienci postanowili odłożyć decyzje zakupowe na później. W rzeczywistości jednak obserwujemy, że coraz częściej wybierają oni naszą ofertę, doceniając najwyższą jakość usług i dbałość o doświadczenie klienta. To z kolei przekłada się na stały wzrost wszystkich kluczowych czynników operacyjnych i finansowych pomimo trudnych okoliczności powiedział Juraj Andras, członek Zarządu T‑Mobile ds. Finansowych.

 

Klienci wybierają oferty nielimitowane

Pierwszy kwartał 2022 r. w obszarze działań skierowanych do klientów indywidualnych upłynął w T-Mobile pod znakiem dostarczania użytkownikom nielimitowanych usług najwyższej jakości. W styczniu tego roku T‑Mobile jako pierwszy operator w Polsce uruchomił nielimitowany internet w smartfonie bez ograniczenia danych i prędkości. Z kolei w marcu operatorowi udało się usunąć kolejną barierę z życia klientów indywidualnych, wprowadzając – również pierwszą na polskim rynku – prawdziwie nielimitowaną ofertę internetu domowego w technologii 5G/LTE z routerem obsługującym Wi-Fi 6. Wszystko po to, aby zgodnie z nową platformą komunikacji marki pozwolić klientom cieszyć się tym, co teraz ma dla nich znaczenie. Obecnie zainteresowanie nielimitowanymi taryfami stale rośnie, a od wprowadzenia wiosennej promocji z drugim nielimitowanym abonamentem lub światłowodem nawet na rok na koszt T‑Mobile, taryfy bez ograniczeń wybiera już większość nowych klientów.

 

Wysoki popyt na usługi dla biznesu

Operator kontynuował wzrost w segmencie biznesowym. W związku z sytuacją w Ukrainie i zwiększoną liczbą ataków hakerskich na firmy, zaobserwowano wzrost zainteresowania usługami cyberbezpieczeństwa. W pierwszym kwartale 2022 roku operator odnotował 30-procentowe zwiększenie liczby zapytań o usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa i osiągnął znaczący wzrost sprzedaży w tym segmencie, zwłaszcza wśród dużych klientów, takich jak banki i inne instytucje finansowe czy producenci oprogramowania. Rozwinął gamę produktów cyberbezpieczeństwa opartych na autorskim rozwiązaniu Cyber Guard, ofertę Disaster Recovery as a Service oraz uruchomił nowe Data Center przy ul. Szlacheckiej w Warszawie, co pozwoliło na wprowadzenie produktu MetroCluster, zapewniającego klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa danych. W marcu T‑Mobile podpisał umowę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, przedłużającą dotychczasową współpracę w zakresie usług Data Center na kolejne 6 lat.

W pierwszym kwartale T‑Mobile kontynuował umacnianie swojej pozycji w segmencie małych i średnich firm. Wprowadził zmiany w ofercie MagentaBIZNES, dzięki którym przedsiębiorcy otrzymają jeszcze szybszy internet, większy pakiet transmisji danych w najniższej taryfie oraz dodatkowe minuty na terenie Unii Europejskiej.

 

Optymalizacja oraz inwestycje w najwyższą jakość sieci

W celu zapewnienia klientom najlepszej jakości usług oraz w odpowiedzi na stale rosnące zapotrzebowanie na transmisję danych T‑Mobile kontynuował proces modernizacji sieci. Dzięki temu operator stale zwiększa pojemność sieci 4G, rozbudowuje sieć 5G z wykorzystaniem już posiadanych zasobów częstotliwości, a także przygotowuje infrastrukturę do przyszłego uruchomienia 5G w docelowym paśmie 3,x GHz. T‑Mobile kontynuował przygotowania niezbędne do wyłączenia sieci 3G, dzięki czemu uwolnione zasoby będą mogły być w przyszłości wykorzystane na potrzeby wydajniejszych i szybszych sieci nowej generacji. Takie podejście przynosi wymierne efekty – w rankingu prędkości pobierania danych mobilnych Speedtest.pl T‑Mobile uplasował się na pierwszym miejscu na przestrzeni całego kwartału.

 

Troska o dostępność usług

W obszarze ESG, obok zaangażowania w całe spektrum działań mających na celu wsparcie uchodźców wojennych oraz organizacji niosących im pomoc, operator poinformował także o wdrożeniu pełnej dostępności dla osób głuchych. To kolejny krok w realizowanej konsekwentnie strategii D&I (ang. Diversity and Inclusion). Głusi mogą od początku 2022 roku skorzystać ze wszystkich dostępnych form kontaktu. Korzystając ze strony www.t-mobile.pl/c/migam, głusi klienci mogą połączyć się z tłumaczem języka migowego online, który będzie uczestniczył w rozmowie pomiędzy tą osobą, a pracownikiem customer service T‑Mobile. Operator zdecydował się także rozszerzyć dostępność usługi tłumacza migowego z wybranych 120 salonów do wszystkich salonów sprzedaży, których jest ponad 600 w całej Polsce. W każdym z tych miejsc klient może liczyć na połączenie, które przeprowadzi pracownik danej placówki.

 

Technologia 5G zrewolucjonizuje wiele branż. Wciąż cierpimy na brak ekspertów, Capgemini jest gotowe zatrudniać profesjonalistów 3G lub 4G, których doszkoli pod kątem 5G.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...