Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-239Dni -11Godzin -45Minut -1Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

UOKiK: Sieć Biedronka zorganizuje akcję edukacyjną z bonami wartymi 7,5 mln zł.

Powiązane

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów, w wyniku której mogą otrzymać oni bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln zł, podał Urząd.

To efekt sytuacji, w której właściciel sklepów Biedronka zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w terminie, nie uznawał roszczeń konsumentów.

“Postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sklepów Biedronka, zostało wszczęte w marcu 2020 roku. Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów dotyczące akcji promocyjnych, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty. Zarzuty prezesa UOKiK dotyczyły negatywnego rozpatrywania reklamacji związanych z ogólnopolskimi akcjami promocyjnymi po upływie 30 dni od ich złożenia i opóźnień w publikacji regulaminów względem terminów rozpoczęcia poszczególnych akcji” – czytamy w komunikacie.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przeanalizował napływające sygnały, sposoby rozpatrywania reklamacji przez Jeronimo Martins oraz dostęp klientów do regulaminów promocji o zasięgu ogólnopolskim. Wątpliwości Urzędu wzbudziła możliwość wprowadzania konsumentów w błąd co do dostępności regulaminu, podano.

“Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln zł” – powiedział Chróstny, cytowany w materiale.

Zastrzeżenia wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji. Odpowiedź na reklamację złożoną w związku z promocją powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni. Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali znacznie dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.

“Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w wydanej decyzji zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów. O terminie jej rozpoczęcia poinformuje przedsiębiorca. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów konsumenci będą mogli rozwiązać test i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta – dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz” – podsumowano.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, w zaledwie...

Firma MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, ma przyjemność ogłosić, że w zaledwie trzy lata osiągnęła rekordowy wynik 3 milionów sprzedanych...

Ericsson: Transformacja cyfrowa 5G zasili polską gospodarkę nawet 17 mld euro.

W Polsce 90% populacji i 58% terytorium znajdzie się w zasięgu 5G w 2023 roku, według raportu Analysys Mason, zrealizowanego we współpracy z Ericsson...

Cisco ogłosiło nową strategię pomocy dla dostawców usług komunikacyjnych i firm...

Cisco ogłosiło nową strategię pomocy dla dostawców usług komunikacyjnych i firm działających w branży internetowej na całym świecie w sprawniejszym łączeniu, zabezpieczaniu i automatyzacji...

Google ogłosił start regionu Google Cloud Warszawa, to pierwsza infrastruktura obliczeniowa...

Dziś, 14 kwietnia, Google oficjalnie ogłosił start regionu Google Cloud Warszawa, to pierwsza infrastruktura obliczeniowa globalnego dostawcy chmury publicznej w Europie Środkowo-Wschodniej, powstała w...

Najnowsze

IBM umacnia swoją rolę na polu oprogramowania dla biznesu przejmując Waeg,...

IBM ogłosił dziś plany przejęcia Waeg, czołowego europejskiego partnera konsultingowego Salesforce, celem rozszerzenia oferty IBM w zakresie usług Salesforce i rozwinięcia strategii IBM w...

Hewlett Packard Enterprise wprowadza rozwiązania, które wspierają firmy w monetyzacji danych...

Firma Hewlett Packard Enterprise zaprezentowała rozwiązania, które ułatwią organizacjom monetyzację danych dzięki wykorzystaniu Gaia-X - nowej infrastruktury danych wspieranej przez ponad 300 organizacji w...

Cyfrowa gospodarka będzie rozwijać się dzięki zaufaniu, w następnych latach będzie...

Postpandemiczna nowa normalność sprawiła, że dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek wcześniej ważne stało się zaufanie. W następnych latach będzie ono podstawą wszelkiej współpracy oraz innowacyjności....

“Chińska ustawa” w USA. Senat zatwierdził otwarcie prac nad aktem prawnym,...

Senat USA przegłosował  otwarci debaty na temat prawa upoważniającego do przeznaczenia ponad 110 miliardów dolarów na badania w zakresie podstawowych i zaawansowanych technologii w...

AMD planuje odświeżenie ledwie półrocznej linii procesorów Zen 3. Firma szykuje...

Najnowszy przeciek, który udostępnił Patrick Schur, wskazuje na to, że AMD przygotowuje przynajmniej dwa procesory:  AMD Ryzen 9 5950XT i Ryzen 5 5600XT. Będą...