Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-438Dni -20Godzin -15Minut -28Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Vodafone Group, światowy lider w branży telekomunikacyjnej, za pomocą platformy SAP S/4HANA ujednolicił 85% procesów biznesowych w 24 krajach.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Wiele międzynarodowych przedsiębiorstw stawia na jeszcze szybszy rozwój globalny. Aby skutecznie zarządzać firmą na wielu rynkach i na różnych kontynentach, niezbędne są cyfryzacja i automatyzacja kluczowych procesów biznesowych. Vodafone Group, światowy lider w branży telekomunikacyjnej, obsługujący ponad 300 milionów klientów i zatrudniający przeszło 100 tysięcy pracowników na świecie, za pomocą platformy SAP S/4HANA ujednolicił 85 proc. procesów biznesowych w 24 krajach i zautomatyzował 60 proc. najważniejszych operacji.

 

Wszystkie światowe badania pokazują przyspieszenie cyfryzacji i automatyzacji oraz zwiększanie wydatków na IT. Najnowsze prognozy Gartnera przewidują, że globalne nakłady na technologie IT w 2022 roku wyniosą 4,5 bln dolarów, co oznacza wzrost o 5,5 proc. w stosunku do 2021 roku. Według analiz 66 proc. respondentów planuje inwestować w 2022 w cyberbezpieczeństwo i bezpieczeństwo informacji. Z kolei 51 proc. badanych wskazało wydatki na business intelligence/analitykę danych, a 48 proc. na platformy chmurowe.

 

Telekomunikacja skazana na rozwój

Czy jakaś współcześnie rozwinięta technologia zmieniła świat bardziej niż smartfon? Każdego dnia ponad 300 milionów ludzi na świecie, korzystając z inteligentnych telefonów i usług mobilnych, udostępnianych przez Vodafone Group, rozmawia z przyjaciółmi, nagrywa filmy, sprawdza pocztę elektroniczną czy robi zakupy. Grupa Vodafone, chcąc rozwinąć swoje usługi telekomunikacyjne i osiągnąć ambitne cele ekspansji, musiała usprawnić procesy wewnątrz organizacji. Tempo rozwoju marki spowodowało bowiem powstanie niespójnych praktyk w różnych oddziałach, co przełożyło się na problemy w całej grupie.

W ostatnich latach Vodafone rozwijała się, aby wzmocnić swoją ofertę i rozszerzyć działalność na nowe regiony geograficzne. Musieliśmy działać jako jedna globalna organizacja i wprowadzać dalsze innowacje w całej firmie. Aby to osiągnąć, zarządzaliśmy grupą w sposób spójny, koncentrując się przede wszystkim na technologii cyfrowej. – podkreślił Ignacio Garcia, dyrektor ds. informatyki korporacyjnej w Vodafone Group.

 

Migracja do SAP S/4HANA kluczowym zadaniem

Rozwiązaniem dla osiągnięcia globalnej spójności procesów wewnątrz grupy okazała się migracja rozproszonych systemów IT do platformy S/4HANA, co pozwoliło uspójnić środowisko IT Vodafone. SAP S/4HANA jest obecnie technologicznym centrum zarządzania organizacją, między innymi jej finansami, HR, sprzedażą, zakupami oraz marketingiem. Dzięki platformie SAP, kluczowe obszary działalności zostały zdigitalizowane i uporządkowane w Vodafone Group.

 

Rosnące z każdym miesiącem tempo cyfryzacji różnych sfer naszego życia i przenoszenie coraz większej liczby codziennych aktywności do sfery mobile jest ogromną szansą dla firm telekomunikacyjnych. Z drugiej strony, zaburzone przez pandemię COVID-19 łańcuchy dostaw oraz rosnące wymagania klientów telekomów, dotyczące poziomu obsługi konsumenckiej, wywierają ogromną presję na podwyższanie standardów organizacyjnych w branży telekomunikacyjnej. W tym kontekście, decyzja Vodafone o inwestycji w SAP S/4 HANA, dzięki której grupa mogła nie tylko zestandaryzować kluczowe procesy biznesowe, ale i znacząco podnieść poziom ich automatyzacji, wydaje się całkowicie naturalna. Uspójnione środowisko IT z cyfrowym rdzeniem S/4 HANA zapewnia każdej organizacji niezbędną optymalizację i wspiera ją w odpowiadaniu na zapotrzebowanie klientów oraz zmiany w otoczeniu biznesowym.- Piotr Ferszka, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży ds. kluczowych klientów w SAP Polska.

 

Standaryzacja i automatyzacja w rozkwicie

Dzięki SAP S/4HANA, grupa Vodafone mogła przyspieszyć tempo innowacji technologicznych, zdigitalizować kluczowe obszary działalności, wykorzystując takie rozwiązania jak SAP SuccessFactors, SAP Ariba i SAP Concur, których rdzeniem jest właśnie S/4 HANA. Ta szeroko zakrojona transformacja cyfrowa objęła ponad 20 krajów. Rezultatem zastosowania w Vodafone Group rozwiązań SAP jest standaryzacja ponad 80 proc. kluczowych procesów biznesowych i zwiększenie poziomu ich automatyzacji do ponad 60 proc.

 

Standaryzacja i automatyzacja pomagają Vodafone osiągnąć, między innymi, synergię kosztów, uwalniając pracowników od ręcznej analizy danych, co z kolei pozwala im koncentrować się na oczekiwaniach klientów. Vodafone wykorzystuje również odpowiednie rozwiązania digitalowe w takich obszarach, jak HR, zarządzanie podróżami służbowymi, procurement czy optymalizacja łańcuchów dostaw. Firma wprowadziła jeden model przetwarzania danych, który jest standardem w całej grupie.

 

IT RESELLER nr. 341/2021 “EPSON BYŁ EKOLOGICZNY, ZANIM STAŁO SIĘ TO MODNE” – podkreśla Krzysztof Modrzewski, National Sales Manager w Epson Poland.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Nowy prezes w spółce z Grupy Kapitałowej AB. Piotr Kurzeja obejmuje...

Piotr Kurzeja z dniem 1 grudnia 2021 roku objął stanowisko Prezesa Spółki Rekman – lidera dystrybucji zabawek w Polsce. Tym samym dołącza do dwuosobowego...

Mobilna konsola stworzona przez Qualcomm i Razera raczej nie pobije serc...

Podczas swojego wydarzenia na Hawajach, Qualcomm zaprezentował nie tylko nowe procesory dla smartfonów oraz zaprojektowane dla środowiska Windows PC. Jedną z premier, czy raczej...

Alphabet odkłada bezterminowo plan powrotów pracowników do biur na całym świecie.

Firma Alphabet poinformowała, że bezterminowo odkłada swój styczniowy plan powrotu do biura na całym świecie w związku z rosnącymi obawami dotyczącymi wariantu koronawirusa Omicron....

NVIDIA jednak nie kupi ARM? Amerykańscy urzędnicy zablokują jedną z największych...

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commity, FTC) zaskarżyła w miniony czwartek  planowaną od ponad roku, wartą ponad 80 miliardów dolarów transakcję przejęcia brytyjskiego...

Amazon Web Services udostępnia Local Zone w Polsce. Łącznie AWS ogłosił...

Amazon Web Services (AWS) ogłosił powstanie tzw. strefy lokalnej (Local Zone) w Polsce. Łącznie ogłoszono ponad 30 nowych stref, m.in. w Czechach i Grecji....