Według raportu PwC, prawie 80% z badanych banków wprowadziło już elementy zrównoważonego finansowania i rozwoju w swoich strategiach biznesowych oraz ofercie produktowej. Firmy z sektora finansowego już teraz skupiają się na różnych elementach ESG, aby sprostać nowym wymogom, które już za chwile będą obowiązywać wszystkie instytucje. Wiele organizacji analizuje swój ślad węglowy i wpływ na otoczenie przez pryzmat floty samochodów czy miksu energetycznego. Warto też uważniej przyjrzeć się swojej sieci bankomatów.
1. Zoptymalizuj przestrzeń swoich oddziałów
Zmniejszenie powierzchni oddziałów w całej sieci może być oparte na różnych strategiach:
- Mniejsze formaty oddziałów z wykorzystaniem rozwiązań bezgotówkowych lub bez kasjera, które oferują nowe sposoby obsługi klienta, są już w różnym stopniu wdrażane w wielu instytucjach finansowych na całym świecie.
- Znaczące postępy w redukcji powierzchni oddziałów można osiągnąć dzięki strategii “bankomat jako oddział”. W miejscach, w których nie ma sensu tworzyć pełnego oddziału, nowoczesny terminal samoobsługowy o rozbudowanej funkcjonalności może zastąpić tradycyjnego kasjera, zapewniając do szerokiej palety usług, od wpłat i wypłat gotówki po płacenie rachunków, przelewy pieniężne i inne złożone transakcje.
2. Zmniejsz zużycia energii
3. Ogranicz konwojowanie gotówki poprzez automatyzację i odpowiednie zarządzanie gotówką
4. Zautomatyzuj procesy serwisowe
5. Wykorzystuj odpowiednie nowe technologie