Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1282Dni -12Godzin -57Minut -8Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Wydajność, umiejętności i współpraca, podczas wydarzenia HP Amplify Elevate Roadshow, rozmawiamy z Pawłem Miszkiewiczem, szefem kanału partnerskiego w HP Inc Polska.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

HP Inc Polska na początku czerwca spotkało się z partnerami firmy, podczas wydarzenia będącego bezpośrednim następcą cyklu HP Partner First Roadshow. Dziś, w odmienionej formie, pod znakiem nowego programu partnerskiego nosi ono nazwę HP Amplify Elevate Roadshow. O wydarzeniu rozmawiamy z Pawłem Miszkiewiczem, szefem kanału partnerskiego w HP Inc Polska.

 

HP Amplify Elevate Roadshow to nowa formuła, pod znakiem nowego programu partnerskiego HP. Pod wieloma względami jest jednak podobna do wcześniejszego cyklu.

Wydarzenia z serii naszych corocznych treningów dla partnerów, HP Partner First Roadshow, były pozytywnie odbierane przez partnerów. Rok temu, podczas takiego wydarzenia, ogłosiliśmy nasz nowy program partnerski – HP Amplify. Dlatego też w tym roku zmieniliśmy nazwę, aby była zgodna z nowym programem partnerskim. Koncepcyjnie, jest to jednak kontynuacja. Najważniejszym punktem tego treningu jest to, że jest on niezbędny do certyfikacji i członkostwa w programie HP Amplify.

 

Czyli, zgodnie z zapowiedziami, w HP Amplify stawiacie silnie na wiedzę merytoryczną partnerów?

Tak. Ja to powtarzam często, chyba w każdym wywiadzie – rolą HP jest inwestowanie w wiedzę partnerów firmy. Inwestowanie w wiedzę zawsze z czasem procentuje. Partnerzy będą mieli większą wiedzę na temat produktów, co przełoży się na wyższą sprzedaż. W programie HP Amplify postawiliśmy także na inne elementy, w szczególności na ecommerce. Rok temu ogłosiliśmy HP Amplify i wówczas był to temat numer jeden. Nowy program partnerski to duże wydarzenie, znacząca zmiana. Teraz, kiedy nasi partnerzy znają program już całkiem dobrze, motyw przewodni się zmienił. Na głównej sesji plenarnej mówiłem dużo o zrównoważonym rozwoju. To obszar bardzo istotny dla HP.

 

Z tego naprawdę się cieszę, bo widać iż ta tematyka przebija się w branży coraz silniej.

To prawda. Podczas  HP Amplify Elevate Roadshow dużo mówiliśmy o zrównoważonym rozwoju, o sposobach HP na zapewnienie możliwie najlepszych dla środowiska rozwiązań. Zrównoważony rozwój był tematyką długo zapomnianą w Polsce. Jest więc poniekąd “nowy”, a globalne firmy, takie jak nasza, mówią o tym coraz głośniej. Partnerzy też zaczynają to dostrzegać. Zresztą nie tylko oni, bo klienci również. Globalnie widać tendencję, wedle której rośnie liczba osób, które zwracają uwagę na to, czy firma wytwarzająca dane produkty dba o zrównoważony rozwój. Jakich ma podwykonawców? Jakich materiałów używa przy produkcji? Kto bierze udział w jej łańcuchach dostaw? To staje się coraz ważniejsze dla klientów. Jako jedna z niewielu firm z naszej branży, HP znajduje się na liście Global 100 Most Sustainable Corporations. Duża część naszych produktów jest wykonana, przynajmniej częściowo, z plastiku odławianego z oceanów.

 

Chociażby superlekki HP Elite Dragonfly.

Tak, to dobry przykład. Ale sprawa zrównoważonego rozwoju to nie tylko same produkty. Mnie np. zdziwiła jedna rzecz z zakresu logistyki. Niemal wszyscy używają drewnianych palet. Ktoś to drzewo musiał ściąć i przerobić na deski, by zbudowac z tego paletę. HP natomiast korzysta z palet wykonanych… ze słomy. Wyznaczyliśmy sobie też kilka celów środowiskowych. Najważniejszy – do 2030 roku chcemy być najbardziej zrównoważoną firmą technologiczną na świecie. To jest coś, w czym chcemy być najlepsi. Do roku 2040 chcemy mieć zerową emisję gazów cieplarnianych i mieć pełną neutralność węglową. Produkty mają powstawać w modelu zamkniętego obiegu. My w HP, w ujęciu globalnym, od kilku lat wiele robimy w temacie zrównoważonego rozwoju. To, co dotychczas miało wymiar światowy, chcemy przeszczepić na nasz polski, lokalny grunt.

Wracając jednak do samego wydarzenia, poza treningiem wiedzowym ze wszystkich grup produktowych, a więc komputerów, drukarek i materiałów eksploatacyjnyc,, który zapewniliśmy partnerom, mieliśmy też sesję poświęconą dotyczącą właśnie tematyce zrównoważonego rozwoju. W kwestiach produktowych, to cały pierwszy dzień  HP Amplify Elevate Roadshow poświęcony był komputerom, drugi dzień natomiast był zarezerwowany dla drukarek i materiałów eksploatacyjnych. W obu dniach mieliśmy ponad 300 osób uczestniczących. Wiele uwagi poświęciliśmy także tematowi usług, szczególnie w zakresie druku.

 

W całości online, prawda?

Tak, ze względów bezpieczeństwa to wciąż wydarzenie zdalne. Mam jednak nadzieję, że kolejne w cyklu Roadshow będzie już odbywało się na żywo. Niemniej, warto zauważyć, że wydarzenia online mocno się zmieniły od początku pandemii –  tegoroczny HP Amplify Elevate Roadshow był realizowany przy użyciu nowej platformy stworzonej właśnie do tego celu. HP wykorzystuje to rozwiązanie globalnie. Po zalogowaniu się uczestnik ma szeroki wybór opcji – może pójść do specjalnych sesji, czat na żywo, wsparcie ze strony HP. To naprawdę wygodne, dopasowane do potrzeb narzędzie. Mam jednak nadzieję, że przy następnym Roadshow będzie jedynie opcją, a nie koniecznością.

 

 

Czyli nie tylko nazwa się zmieniła, ale charakter imprezy w pewnym stopniu także?

Treść, bo program partnerski wiele zmienia. Nasz stary program partnerski był oparty na dwóch filarach: wydajności i umiejętnościach. W HP Amplify doszedł do tego trzeci filar – współpraca. Co się za tym kryje, widać w treści tegorocznego wydarzenia. Szczególnie warto zwrócić uwagę na nową sesję o nazwie Sales Ops, a więc z zakresu wsparcia operacyjnego. Podczas tejże sesji było mówione wiele na temat wymiany danych, właśnie w duchu współpracy. Wymiana informacji odbywa się tu celem zwiększenia customer experience, a więc odczuć klientów, którzy kupują nasze produkty. W trakcie sesji partnerzy mogli dowiedzieć się jak dzielić się tymi informacjami z HP, jak raportować, jak wykonywać te działania, prowadzące do tego, że nasi klienci będą bardziej zadowoleni.

 

Czyli zmieniliście się w słuchacza – zbierając głosy płynące od klientów poprzez waszych partnerów?

Taka jest idea stojąca za HP Amplify. Chcemy być bliżej partnerów i klientów, lepiej wsłuchiwać w to, co dzieje się na rynku. Chcemy też lepiej analizować te informacje, które spływają do nas i w oparciu o to podejmować decyzje biznesowe. To pozwoli nam lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i robić lepszy biznes z naszymi partnerami.

 

Czy zatem jest coś, co wybija się na pierwszy plan w feedbacku od partnerów?

Może Cię zaskoczę, ale taką rzeczą jest zrównoważony rozwój. My, jako firma, silnie na to stawiamy, jak wspominałem już wcześniej. Jednak cieszy mnie niezmiernie, że nasi partnerzy też zaczynają traktować ten obszar z dużym zainteresowaniem. Oczywiście, ważne jest dobre rozumienie tego zagadnienia. Każdy słyszał o zrównoważonym rozwoju, ale nie każdy wie, na czym to dokładnie polega. Na ogół kojarzony jest aspekt ekologiczny – stosowanie określonych surowców, zużywanie mniejszych ilości prądu czy wody. To oczywiście ważne, ale zrównoważony rozwój to szerszy temat. Jest w tym jeszcze nieco zapomniana otoczka społeczna. Chcemy edukować partnerów m.in. by rozpowszechnić szerokie rozumienie zrównoważonego rozwoju, a docelowo będziemy zachęcali ich także do działań w tym duchu. To pierwszy krok.

Gdy już każdy sprzedawca, reseller, właściciel firmy będzie wiedział, że to słuszna droga, to będą ten sam sposób myślenia przekazywać swoim klientom. My, HP, zyskamy na tym, będąc producentem zwracającym szczególną uwagę na kwestię zrównoważonego rozwoju. Korzysta na tym każdy – klient, trzymując świetne rozwiązania HP, partner, mając poczucie, że działa w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ostatecznie, planeta, bo, jestem pewien, inni pójdą za naszym przykładem. Chcemy tu pełnić rolę edukatora, ale i ambasadora tego tematu w Polsce. W przeciągu najbliższych kilku kwartałów, będziemy chcieli uruchomić pewne akcje promujące zrównoważony rozwój. Nie mogę jeszcze powiedzieć zbyt wiele, ale z pewnością o tym będzie głośno.

 

Jak, po tegorocznym HP Amplify Elevate Roadshow, oceniasz wiedzę merytoryczną partnerów HP w Polsce? Pytam o to, bo z różnych stron otrzymuję informacje, że w Polsce ogólnie, pod względem wiedzy technicznej, często wypadamy bardzo dobrze.

Prawdą jest, że polscy partnerzy HP są mocni merytorycznie, mają bardzo bogatą wiedzę produktową. To widać przy okazji treningu HP Amplify Elevate Roadshow. W tematyce sprzętowej mają znakomitą wiedzę. Tyle tylko, że technolgia rozwija się tak szybko, że nie można spocząć na laurach.

 

Czy przy okazji HP Amplify Elevate Roadshow zwróciliście uwagę partnerów na jakieś przyszłe działania HP?

Tak – bezpieczeństwo. To obszar bardzo dla nas ważny, coraz ważniejszy w ostatnim czasie. Jak pewnie wiesz, nasza firma wprowadziła niedawno HP Wolf Security, czyli nową generację zabezpieczeń komputerów i drukarek, oprogramowania i usług HP. Jest to zintegrowane portfolio rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, od HP Wolf Security for Home dla komputerów konsumenckich, przez HP Wolf Essential Security czyli oprogramowanie  do drukarek konsumenckich, aż do skierowanych do odbiorców biznesowych i korporacyjnych HP Wolf Security for Business i HP Wolf Enterprise Security. To zasługuje na szerokie omówienie, ale, w pewnym skrócie, HP Wolf Security to szeroki wachlarz rozwiązań zabezpieczających firmowe i domowe urządzenia przed nieautoryzowanym działaniem.

 

Skoro HP Amplify ma już rok, warto zapytać czy planujecie w nim jakieś zmiany?

Nie. Jest to na tyle aktualna lista zasad, że nie ma potrzeby do zmian. Jednocześnie muszę zaznaczyć, że HP Amplify stale się rozwija. To “work in progress”. Zaczęliśmy go w zeszłym roku dla tzw. partnerów komercyjnych czyli resellerów. Teraz będziemy dodawali do tego programu retail i dystrybutorów. To rozszerzenie obszaru HP Amplify powinno odbyć się jesienią.

 

Najnowszy wydanie IT RESELLER nr. 339/2021 “Wyzwanie które z entuzjazmem podejmuję” podkreśla Wojciech Zaskórski, General Manager w firmie Lenovo Polska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...