Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-201Dni -7Godzin -45Minut -25Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Wydatki na reklamę cyfrową w USA wzrosły o 12,2% rok do roku w 2020 r. Przytłaczającą większość zysków rejestrują jednak jedynie największe firmy.

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Powiązane

Pomimo początkowego spadku z powodu pandemii, wydatki na reklamę cyfrową wzrosły o 12,2% rok do roku w 2020 r. – wynika z nowego raportu zleconego przez Interactive Advertising Bureau i przeprowadzonego przez PwC. Raport wskazał na jeszcze jedną rzecz – internetowi giganci umacniają swoją pozycję czerpiąc kolosalne zyski z reklam.

Po początkowym zatrzymaniu wydatków na reklamę w początku pandemii, rynek stopniowo odkrywał, że to właśnie do sieci przenosi się większa część aktywności – zwłaszcza handlowej. Tam też podążyła reklama. Tak wynika z raportu odnoszącego się wprawdzie do rynku amerykańskiego, gdzie w 2020 roku wydatki podbiła jeszcze kampania prezydencka, ale trend jest globalny – na reklamę w sieci wydajemy więcej, bo większa jest aktywność użytkowników internetu niż przed pandemią.

W drugiej połowie 2020 roku wydatki na reklamę zdołały zrównoważyć straty z pierwszej połowy roku, osiągając łącznie 139,8 miliarda dolarów.  Oznacza to wzrost o 12,2%. Wzrost był wolniejszy niż w latach 2018-2019, kiedy wydatki wzrosły o 15,9%. Wynik jest jednak imponujący, zwłaszcza, że przez początkowy okres pandemii wiele firm wstrzymało wydatki na reklamę.

Jak wskazuje badanie, 10 największych firm miało 78,1% udziału w przychodach z reklam w 2020 r. Jeśli spojrzymy na zmianę względem 2019 roku zauważymy natomiast, że wówczas 10 największych graczy odpowiadało za 76,6%. Kolejny rok wcześniej (2018) już 75,9%. Według IAB firmy zajmujące miejsca od 11 do 25 odpowiadają za zaledwie 6,2% przychodów, podczas gdy cała reszta mniejszych firm – 15,7%. Chociaż nie padają dokładne wyniki konkretnych firm, badanie eMarketera wskazuje, że Amazon miał około 10%, Facebook 28,9%, a Google aż 28,9%.

W raporcie stwierdzono, że czwarty kwartał 2020 r. przyniósł najwyższe od ponad 20 lat przychody z reklamy cyfrowej, co częściowo przypisuje reklamom poprzedzającym wybory w USA. Przychody z reklam w mediach społecznościowych osiągnęły 41,5 miliarda dolarów w 2020 roku, co stanowi prawie 30% wszystkich przychodów z reklam internetowych. Relamy w formie wideo zanotowały pokaźny wzrost o 20,6% rok do roku, zwiększając swój udział w całkowitych przychodach z reklam internetowych o 1,3% do 18,7%. Przychody z reklam zautomatyzowanych również wzrosły o 24,9%, osiągając 14,2 mld USD w 2020 r.

Jaki był wpływ pandemii na social media? Które medium społecznościowe zyskało w jej trakcie najbardziej?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Biuro Informacji Kredytowej: 20% Polaków korzystało lub korzysta z usług chroniących...

Mimo że Polacy mają coraz większą świadomość zagrożeń i skutków kradzieży tożsamości, a 53% respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych, z oferty usług zapewniających...

Sprzedaż Carsmile wzrosła o 141% r/r do prawie 2 000 umów...

Carsmile zawarł rekordową liczbę prawie 2 000 umów wynajmu i leasingu samochodów w 2020 r., podała spółka. To wzrost o 141% względem 2019 r.,...

Intel rozbudowuje centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku.

Intel rozpocznie rozbudowę gdańskiego kampusu firmy - największego centrum badawczo- rozwojowego Intel w Unii Europejskiej, podał koncern. Prace ruszą na początku roku, a planowany...

All In! Games: Ponad 500 tys. kopii ‘Ghostrunnera’ sprzedało się do...

Gra "Ghostrunner" na 31 grudnia 2020 r. sprzedała się w 500 tys. kopii, podało All In! Games w oparciu o dane cząstkowe oraz liczbę...

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

Najnowsze

Samsung próbuje zachęcić użytkowników iPhone’ów do przejścia na Androida w dość...

Samsung ma nadzieję przekonać użytkowników iOS do Androida. Jak? Interaktywną, internetową demonstracją Androida stworzoną specjalnie dla użytkowników iPhone'a. Nie sądzę, by miało to być...

Wiadomo już kto wyprodukuje “samochód elektryczny Huawei”. W środku system operacyjny...

Chiński producent samochodów Arcfox wyprodukuje samochód elektryczny z systemem operacyjnym Harmony i 5G firmy Huawei. Tym samym Huawei nie będzie, jak donosiła część mediów,...

MSI zostaje producentem nośników SSD. Wkrótce niemal całe środowisko pracy można...

Na początku tego roku, na targach CES, firma MSI przedstawiła plany rozpoczęcia oferowania dysków SSD pod swoją nowo wprowadzoną marką Spatinum. Teraz dowiadujemy się...

Elgato wprowadza do oferty Cam Link Pro. Karta do nagrywania z...

Elgato, należąca do Corsair marka, lider w branży rozwiązań dla twórców materiałów cyfrowych, zaprezentował urządzenie Cam Link Pro, czyli wszechstronną kartę PCIe do nagrywania...

Lenovo zaprasza Partnerów Biznesowych na New Product Training 2021. Głównymi tematami...

Globalny lider technologiczny Lenovo zaprasza na tegoroczną edycję spotkania New Product Training skierowaną do partnerów biznesowych firmy. Wydarzenie w całości odbędzie się w formie...