Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-868Dni -8Godzin -23Minut -13Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Wymierne korzyści dla firm dzięki wdrożeniu rozwiązań ServiceNow, co potwerdza najnowsze badanie ServiceNow i Forrester Consulting

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Firma Forrester Consulting na zlecenie ServiceNow przeanalizowała sytuację przedsiębiorstw, które wdrożyły rozwiązania ServiceNow: GRC, Vendor Risk Management (VRM) lub Business Continuity Management (BCM). Wywiady z klientami i analiza finansowa wykazały, że organizacja dzięki wdrożeniu rozwiązań ServiceNow w ciągu trzech lat średnio uzyskuje korzyści w wysokości 12 220 508 USD, przy koszcie inwestycji wynoszącym 3 647 812 USD.

 

Badane firmy potwierdziły, że rozwiązania ServiceNow przyniosły im szereg korzyści, w tym:

  • pozwoliły zautomatyzować zadania i przepływy pracy oraz ograniczyć ręczny nadzór;
  • zwiększyły efektywność zarządzania zgodnością i ryzykiem oraz pomogły skalować działania w zak­resie GRC;
  • skonsolidowały dane oraz połączyły i zmapowały informacje w celu lepszej analizy wpływu i ciągłości działania;
  • zwiększyły efektywność i poprawiły optymalizację zasobów dzięki redukcji zbędnych zadań i lepszemu zarządzaniu ryzykiem;
  • przyspieszyły proces decyzyjny dzięki lepszej integracji pomiędzy ryzykiem
    a zgodnością;
  • pozwoliły skutecznie zarządzać ryzykiem stron trzecich i zakłóceniami dzięki szybszej ocenie dostawców;
  • umożliwiły opracowanie bardziej efektywnego programu zarządzania ciągłością działania poprzez identyfikację i priorytetyzację procesów biznesowych;
  • poprzez dokładniejsze i bardziej terminowe raportowanie zapewniły kadrze kierowniczej lepszy ogląd.

 

Zarządzanie ryzykiem w organizacji może być wyzwaniem – zwłaszcza gdy brakuje skutecznego planowania ciągłości działania. Zarządzanie zgodnością bywa fragmentaryczne –  gdy np. o zgodność dba się ręcznie w kilku arkuszach kalkulacyjnych lub za pomocą systemów z przestarzałymi procedurami. Zarządzanie ryzykiem regulacyjnym i operacyjnym również okazuje się trudne – a poprzeczka rośnie wraz z wymaganiami dotyczącymi zgodności operacyjnej i presją regulacyjną. Ograniczenia te mogą być źródłem poważnych problemów. Wdrożenie rozwiązań ServiceNow może przynieść firmom liczne korzyści – mówi Maciej Ostrowski, dyrektor ds. sprzedaży, odpowiedzialny za rozwój i działalności firmy ServiceNow w Polsce.

 

Badane firmy, które wdrożyły rozwiązania ServiceNow, w ciągu trzech lat odnotowały wzrost wydajności testowania zgodności dzięki automatyzacji średnio o 3,2 mln USD. Aby uprościć strukturę zarządzania, organizacje przeszły na zintegrowaną platformę GRC (Governance, Risk, Compliance), która pomaga w automatyzacji przepływów pracy. Działania związane ze zgodnością zostały przeniesione na scentralizowaną platformę, co pozwoliło na automatyzację i dostosowanie wspólnych kontroli do wielu ram zgodności, nakazów i zobowiązań. W rezultacie organizacje wyeliminowały zbędne podwójne testowanie i uprościły procesy w zakresie zgodności. Zautomatyzowane zostały zadania administracyjne, testowanie i raportowanie, co zmniejszyło obciążenie pracą operatorów i pracow­ników ds. zgodności średnio nawet o 75 proc.

Wyniki badania pokazują, że poprawa skuteczności zarządzania ryzykiem przyniosła korzyści średnio o 2,7 mln USD. Dzięki ServiceNow dane związane z GRC, dane dotyczące zgodności z prze­pisami oraz dane z baz danych zarządzania konfiguracją (CMDB) zostały zag­regowane w jednym repozytorium, co zapewniło natychmiastowy wgląd w stan ryzyka i obszary niezgodności. Nowym standardem stała się automatyzacja zadań i eliminacja ręcznego raportowania.

Oszczędności na audycie dzięki lepszej widoczności przyniosły korzyści średnio w wysokości 739 125 USD. Zwiększona dokładność, zgodność, kontrole wewnętrzne i ścieżki kontroli pochodzenia (chain of custody) ułatwiły audytorom zadanie weryfikacji wyników.

Zmniejszenie kosztów oceny ryzyka dostawcy średnio przyniosło korzyści w wysokości 2,5 mln USD. Analiza ryzyka i taktyka jego łagodzenia ma strategiczne znaczenie dla sukcesu biznesowego. ServiceNow VRM automatyzuje proces oceny, co redukuje czas poświęcony każdemu dostawcy nawet o 18 godzin rocznie. Wzrost produktywności dzięki podglądowi
w czasie rzeczywistym, automatyzacji przepływu pracy i połączonym systemom usprawniającym współpracę średnio przyniósł zaś korzyści w wysokości 1,1 mln dol.

Ponadto wdrożenie rozwiązań ServiceNow w badanych firmach wpłynęło na przyspieszenie oraz ułatwienie fuzji i przejęć, zapewnienie zasadniczej odporności operacyjnej oraz pozwoliło ograniczyć koszty wynikające z zaprzestania stosowania starszych narzędzi.

 

Microsoft Channel Connect 2022: “Produkty Microsoftu to możliwie najlepszy wybór” – podkreśla Przemysław Jakubiec z firmy Microsoft.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Praca na dwóch monitorach gwarancją wyższej produktywności

Jeśli zależy nam na wysokiej wydajności i produktywności, to praca na dwóch lub większej liczbie monitorów jest tym, czego poszukujemy. Zwłaszcza jeśli, weźmiemy pod...

Rekordowe ISE 2023! Tegoroczna najlepsza w historii.

Integrated Systems Europe (ISE) 2023 właśnie się zakończyło. Druga edycja z rzędu, która gościła w Barcelonie, była wyjątkowa ze względu na swoją skalę. To...

Hakerzy wykorzystują nowe złośliwe oprogramowanie IceBreaker do naruszania firm z branży...

Pojawiła się nowa kampania złośliwego oprogramowania skierowana przeciwko firmom z branży gamingowej i hazardowej o nazwie kodowej IceBreaker. Napastnicy kontaktują się online z działem obsługi...

Zysk operacyjny SK Hynix w 2022 r. spadł o 44% pod...

SK Hynix jest drugim co do wielkości producentem układów pamięci na świecie, więc jego kwartalne raporty o zyskach są stale analizowane pod kątem trendów...

Laptopy Samsung Galaxy Book 3 otrzymują ekrany OLED 120 Hz

Samsung dodaje do swojej linii nowy notebook z najwyższej półki — Galaxy Book 3 Ultra. Galaxy Book 3 Ultra jest częścią odświeżenia profilu firmy,...