Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1101Dni -14Godzin -22Minut -58Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

YouTube by konkurować z TikTok, zamierza dać twórcom Shortów 45% ze sprzedaży reklam

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Należący do Google serwis streamingowy ogłosił we wtorek, że wprowadzi reklamy w swoich materiałach wideo Shorts i da twórcom wideo 45% przychodów.

Youtube od pewnego czasu nie może znaleźć sposobu na skuteczną konkurencję z TikTok, który to rozpoczął swoją działalność jako serwis, gdzie użytkownicy wrzucali proste filmiki z materiałami tanecznymi i lip-syncami. Aktualnie portal odwiedza około miliard osób miesięcznie.

Pod koniec 2020 roku YouTube wprowadził ofertę Shorts, minutowe filmy, które podobno przyciągają ponad 1,5 miliarda widzów miesięcznie. Co więcej, w kwietniu YouTube utworzył fundusz o wartości 100 milionów dolarów, aby zachęcić twórców do tworzenia krótkich filmów w celu zatrzymania utalentowanych twórców. Nowy plan podziału przychodów, o którym jako pierwszy poinformował New York Times, ma być większym i trwalszym wabikiem niż fundusz i czymś, z czym TikTok musi się jeszcze zmierzyć.

YouTube dzieli się mniejszą częścią sprzedaży z twórcami Shorts, aby zrównoważyć swoje znaczne inwestycje w rozwój funkcji, powiedziała wiceprezes Tara Walpert Levy.

Google wygenerował 14,2 miliarda dolarów w sprzedaży reklam na YouTube w pierwszej połowie tego roku, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

“Strategia wzajemnego wygrywania” – Dariusz Kwieciński, Prezes Zarządu Fujitsu Polska, podczas...

Fujitsu Partner Day 2023 to wyjątkowo ważny punkt w kalendarzu polskiego oddziału japońskiej firmy technologicznej. To okazja do spotkania z partnerami, ale też przekazania...

Europa Środkowo-Wschodnia musi mieć większy wpływ na unijną politykę cyfryzacji –...

Przedstawiciele branży cyfrowej z 12 krajów regionu spotkali się w Warszawie, aby wspólnie rozmawiać o cyfrowej agendzie dla Europy Środkowo-Wschodniej i całej Unii Europejskiej....

Podwoiła się liczba ataków ransomware w kluczowych branżach – winna sztuczna...

Liczba zgłoszonych ataków ransomware, które dotknęły samorządy, instytucje oświatowe oraz placówki opieki zdrowotnej na całym świecie, podwoiła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wzrosła...

Innowacje a ryzyko: liderzy IT podzielają obawy dotyczące bezpieczeństwa nowych technologii,...

Nowoczesne technologie, takie jak generatywna sztuczna inteligencja, to początek nowej ery innowacyjności w biznesie, do której niezbędna jest ewolucja sieci firmowych. Z badania przeprowadzonego...

Opłata reprograficzna, zwana “podatkiem od smartfonów” powraca w wyroku sądu. Ceny...

Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, sąd okręgowy w Warszawie zadecydował, o konieczności odprowadzania opłaty reprograficznej od  urządzeń umożliwiających kopiowanie utworów.  W praktyce; smartonów, komputerów,...