Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1284Dni -17Godzin -56Minut -42Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Żabka to coś więcej niż sklep, to mini centrum usługowo-handlowe pełne innowacji. Sieć dzięki partnerstwu strategicznemu z Microsoft wykorzystuje potencjał nowych technologii.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Żabka to coś więcej niż sklep, to mini centrum usługowo-handlowe, w którym klienci mogą szybko, łatwo i – co w czasie pandemii szczególnie ważne – bezpiecznie załatwić codzienne sprawy. Wygodę klientów i ciągłe doskonalenie oferty wspierają w Żabce nowe technologie. Algorytmy sztucznej inteligencji oceniają potencjał sprzedażowy nowych lokalizacji, ale także dostosowują do nich asortyment. Wykorzystując potencjał najnowszych technologii, sieć we współpracy z Microsoft skutecznie odpowiada na potrzeby zakupowe milionów konsumentów i pomaga franczyzobiorcom lepiej zarządzać placówkami.

 

“W 2018 roku zawarliśmy partnerstwo strategiczne z Microsoft i nadal rozwijamy tę współpracę w wielu różnych obszarach, które dotyczą klientów, franczyzobiorców oraz pracowników centrali naszej firmy. Przez ostatnie lata wdrożyliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań m.in. poprawiliśmy aspekt komercyjny działania sklepów, zarządzanie asortymentem, usprawniliśmy proces analizy lokalizacji nowych punktów. Dzięki algorytmom jesteśmy w stanie szybko ocenić potencjał sprzedażowy każdego miejsca, w którym otwieramy sklep, ale także pokazać franczyzobiorcy, jakie obroty będzie w nim osiągać” – mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future.

 

Żabka najnowsze technologie wykorzystuje już na etapie poszukiwania nowych lokalizacji. Wskazywane są one przy wsparciu algorytmów sztucznej inteligencji. System zwraca uwagę na 2500 różnych parametrów. Począwszy od tego, ile osób przechodzi obok sklepu, ile osób mieszka w pobliżu, jaka jest zamożność klientów czy ich wiek. System dopasowuje także wybór produktów do preferencji lokalnych konsumentów. Klient może więc być niemal pewny, że dostanie to, co lubi i czego najbardziej potrzebuje.

 

Wygodne rozwiązania dla klientów i franczyzobiorców

Sieć Żabka to już ponad 7 000 sklepów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Żabka na bieżąco analizuje najnowsze trendy w branży oraz stale rozwija swoje kompetencje tak, by jak najbardziej ułatwiać życie konsumentom. Jest świadoma potrzeb i wymagań klientów w obszarze korzystania z technologii cyfrowych podczas codziennych zakupów. Technologia w Żabkach jest często niewidoczna dla klientów, trzeba się dobrze przyjrzeć, aby na przykład odróżnić elektroniczne cenówki od tradycyjnych. Z perspektywy współpracujących z siecią franczyzobiorców elektroniczne cenówki to olbrzymie ułatwienie w sytuacji zmiany cennika czy wprowadzeniu nowych promocji. Dzięki technologii cały proces może trwać zaledwie kilka minut, a nie godzin.

 

Sklep Żabka

 

Warto dodać, ze Żabka posiada także jedną z największych sieci ekranów digital signage w Polsce, dzięki którym w atrakcyjny i przykuwający wzrok klientów sposób może prezentować promocje, usługi czy nowości w ofercie. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania franczyzobiorcy nie poświęcają czasu na wymianę standardowych plakatów, a dostawcy mogą w ciekawszy sposób zaprezentować swoje produkty w sieci.

 

“Sklep jutra to wachlarz rozwiązań technologicznych, które pozwalają zoptymalizować i zautomatyzować procesy zarówno w sieci handlowej, jak i w poszczególnych punktach sprzedaży. Efekt? Skrócenie czasu obsługi klientów, ciekawsza i bardziej przyjazna komunikacja oferty, lepsze dostosowanie asortymentu do oczekiwań nabywców oraz ulepszenie logistyki. Żabka to format, który jest otwarty na nowe technologie wspierające wygodę klienta i ciągłe doskonalenie oferty” – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający Żabka Polska.

 

Technologia pomaga także sieci jeszcze lepiej komunikować się z klientami. Licząca już przeszło 4 mln użytkowników aplikacja żappka cały czas jest rozwijana o nowe funkcjonalności, by być jeszcze bardziej użyteczną i przyjazną dla konsumentów. W aplikacji dzięki Żappka Post można monitorować np. swoją przesyłkę do sklepu, a z kolei dzięki Żappka Pay płacić bezgotówkowo telefonem. Nowego znaczenia nabrało zbieranie punktów lojalnościowych czyli tzw. żappsów, które w sieci można wymienić na ulubione produkty. Żabka w ub. roku umożliwiła klientom przekazywanie punktów na rzecz regionalnych szpitali jednoimiennych w ramach akcji „Ty wymieniasz my podwajamy”, co przełożyło się na zebranie i przekazanie kwoty aż 3 mln złotych na rzecz walki z pandemią.

 

“Żabka rozwija się w Polsce od 23 lat. Na początku tej drogi mało kto myślał zapewne, że zakupy, kawę, odbiór paczki czy wypłatę gotówki będzie można załatwić w jednym miejscu. Dzisiaj to norma, a dla klientów oczekiwana zmiana na lepsze. To, że wspólnie z Żabką możemy kształtować doświadczenia zakupowe milionów Polaków, niezwykle nas cieszy i pozwala z optymizmem i jeszcze większą ciekawością patrzeć w przyszłość, która, mając technologie w tle, będzie przepełniona innowacją” – mówi Rafał Albin, dyrektor Marketingu i Operacji w polskim oddziale Microsoft.

 

Obecnie w Żabce ponad 10 proc. pracowników centrali sieci zajmuje się rozwiązaniami cyfrowymi. Firma podejmuje wiele działań, które mają na celu podnosić kwalifikacje cyfrowe wszystkich pracowników i franczyzobiorców, by przygotować ich do funkcjonowania w dynamicznie rozwijającej się pod wpływem nowych technologii rzeczywistości biznesowej.

Coraz większa efektywność. Biznes się rozwija a konkurencja rośnie! Czyli jak wygląda sytuacja na rynku dystrybucji IT, zdaniem jednych z najważniejszych graczy w tym sektorze w Polsce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...