Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1284Dni -23Godzin -38Minut -11Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zawrotne ceny na rynku e-sportowym. Skinwallet, właściciel platform do handlu cyfrowymi aktywami, prezentuje wybrane, najbardziej wartościowe transakcje.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Na całym świecie systematycznie rośnie popularność e-sportu, a wraz z nim także trend handlu dobrami cyfrowymi. Szacuje się, że sam rynek obrotu dobrami cyfrowymi osiągnie w 2025 roku wartość prawie 190 mld USD, a jego średnioroczna dynamika wzrostu może wynieść nawet 22,3 proc. Skinwallet, właściciel platform do handlu cyfrowymi aktywami, a zarazem pierwsza spółka z tego sektora notowana na warszawskiej giełdzie, prezentuje wybrane, najbardziej wartościowe transakcje. Zarówno wśród graczy, jak i kolekcjonerów prym wiodą skiny (czyli graficzne nakładki na przedmioty i postacie) z gry Counter Strike: Global Offensive.

 

– Aby zrozumieć skalę, do jakiej urósł handel dobrami wirtualnymi, warto prześledzić rosnącą wartość transakcji na tym rynku. Wprawdzie w większości wypadków nie przekracza ona kilku dolarów, jednak w globalnym ujęciu ilościowym robi duże wrażenie. Przedmioty postrzegane  jako białe kruki potrafią osiągać ceny do kilkudziesięciu tysięcy dolarów, więc możemy tu mówić już o e-dobrach luksusowych – mówi Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.

 

Najbardziej wartościową zdobyczą na arenie międzynarodowej okazał się skin StatTrak M4A4 | Howl, który w tym roku został kupiony został przez chińskiego kolekcjonera za 100 tys. dolarów. Wcześniejszy rekord należał do skórki Souvenir AWP | Dragon Lore, która została sprzedana w styczniu 2018 r. za kwotę 61 tys. dolarów.

 

Tak zawrotne kwoty nie odstraszają, a wręcz zachęcają kolekcjonerów oraz inwestorów, którzy widzą ogromny potencjał w tego typu transakcjach. Pokazuje to również rozmiary rynku e-sportu oraz obrotu dobrami cyfrowymi. Segment ten dawno wyszedł z niszy, czego dowodem jest wzrost liczby i wartości dokonywanych transakcji, co jest zauważalne także na platformach Skinwallet – dodaje Kornel Szwaja.

 

Od stycznia do września 2020 r. na platformach Skinwallet użytkownicy z ponad 110 krajów przeprowadzili łącznie kilkaset tysięcy transakcji kupna i sprzedaży dóbr cyfrowych z gier.

 

– Na ten moment rekordowym odnotowanym przez nas zakupem jest broń o nazwie M4A4 | Howl (Factory New), sprzedana za 3,5 tys. zł. Najdroższym nożem był Talon Knife | Marble Fade (Factory New), który osiągnął wartość 2,5 tys. zł. – mówi Kornel Szwaja – Jeszcze kilka lat temu takie zakupy nie cieszyły się popularnością. Dzisiaj e-sport urasta do rangi samodzielnej dyscypliny sportowej i w związku z tym rosną również kwoty, jakie zawodnicy i użytkownicy są w stanie przeznaczyć na związane z nim wydatki – dodaje.

 

Jedynym emitentem nowych skórek w CS:GO jest Valve, czyli twórca platformy Steam. Nowe przedmioty projektowane są przez grafików Valve oraz użytkowników platformy Steam. Tak stworzone skiny przedstawiane są społeczności graczy, którzy głosując wskazują najpopularniejsze wzory. M.in. na tej podstawie Valve decyduje, które skórki znajdą się w grze. Skórki mogą wyróżniać się niepowtarzalną kolorystyką czy strukturą. Im bardziej nietypowa i limitowana oprawa, tym wyższą może osiągnąć cenę.

 

Dodatkowymi elementami podnoszącymi wartość skinów są wirtualne naklejki z oznaczeniem np. wydarzeń e-sportowych podczas których dana broń była użyta, logo drużyny e-sportowej, która z nich korzysta czy też autografami zawodników. Z ich pomocą gracze budują w swój wizerunek w grze, zdobywają prestiż i podkreślają umiejętności. Najbardziej znane skórki to unikalne trofeum dla fana e-sportu.

 

Skinwallet to jeden z największych serwisów skupujących dobra cyfrowe z gier metodą mass-deposit (tj. w sposób pozwalający na sprzedaż wielu przedmiotów równocześnie) na rynku oraz największa polska strona zajmująca się handlem takimi aktywami. Jest właścicielem dwóch platform: działającej od 2019 roku platformy Skinwallet Instant (umożliwiającej użytkownikom sprzedaż dóbr cyfrowych z gier z natychmiastową wyceną i za pieniądze) oraz uruchomionej w październiku 2020 r. platformy Skinwallet Market (aktualnie umożliwiającej użytkownikom kupowanie wirtualnych przedmiotów z gier, a docelowo – handel nimi bezpośrednio pomiędzy użytkownikami). Spółka zadebiutowała na NewConnect 2 września br.

 

Koniec uzależnienia od zagranicy? Huawei chce założyć własną fabrykę chipów w Szanghaju. Czyżby amerykańskie represje pchnęły chińskiego giganta do pełnej niezależności?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...