Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1283Dni -21Godzin -30Minut -2Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Coraz więcej konsumentów w Stanach chce samochodów elektrycznych, ale problem stanowią ceny

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Więcej konsumentów w USA chce kupić pojazd elektryczny (EV), ale obawia się rosnących cen. Z ankiety przeprowadzonej w środę przez firmę konsultingową Deloitte wynika również, że mniej chce kupić pojazdy napędzane benzyną. 

 

Według badania przeprowadzonego między wrześniem a październikiem 2022 r. prawie 7 na 10 potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych spodziewa się, że za następny pojazd zapłaci mniej niż 50 000 USD. W czasie, gdy czołowi producenci samochodów elektrycznych podnoszą ceny w obliczu wysokiej inflacji, ponad połowa respondentów biorących udział w ankiecie stwierdziła, że brak przystępności cenowej jest największym problemem związanym z zakupem pojazdów elektrycznych.

Cena popularnego modelu Y firmy Tesla Inc zaczyna się od 65 990 USD, podczas gdy Mustang Mach-E starszego producenta samochodów Ford Motor Co zaczyna się od 46 895 USD, zgodnie z ofertami zamieszczonymi na strona internetowymi firm.

Pomimo problematycznych cen, zamiar zakupu EV wzrósł w Stanach Zjednoczonych o 3 punkty procentowe rok do roku, przy identycznym wzroście odnotowanym w przypadku hybrydowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in, jak podaje Deloitte w swoim „2023: globalne badanie konsumenckie w branży motoryzacyjnej”.

Intencja zakupu pojazdów z silnikami spalinowymi spadła z 68% do 62%. „Chociaż wysokie ceny transakcyjne są poważnym wyzwaniem dla konsumentów, silne pragnienie obniżenia kosztów tankowania napędza chęć zakupu pojazdów elektrycznych na całym świecie” – powiedziała wiceprzewodnicząca Deloitte LLP i amerykańska liderka motoryzacyjna, Karen Bowman.

Badanie wykazało również, że 30% konsumentów w USA nie ufa nikomu w kwestii danych z ich pojazdów, co stawia poważne wyzwanie przed producentami, którzy chcą dalej zarabiać na mobilności. Badanie wykazało, że na całym świecie konsumenci woleliby płacić za połączone technologie z góry jako część ceny transakcyjnej pojazdu lub za użycie niż korzystać z planu abonamentowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...