Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 22-28 lutego w dni handlowe była niższa o 20% od ubiegłorocznej wartości w analogicznym okresie, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). To wynik wyższy o 3 pkt proc. od rezultatu z poprzedniego tygodnia.
Odwiedzalność centrów handlowych, w dni handlowe, w ostatnim tygodniu lutego utrzymywała się na bardzo wyrównanym poziomie i była o około 20% niższa w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Średnia wartość wizyt klientów w lutym w centrach handlowych była niższa o 21% w stosunku do wyników zanotowanych w roku poprzednim, podano.
“Najmniejsza ilość odwiedzin – do 10 pkt proc. mniej w porównaniu do średniej – odnotowano w obiektach małych (do 20 tys. m2 GLA) i w bardzo dużych centrach handlowych (powyżej 60 tys. m2 GLA). Centra średnie (od 20 do 40 tys. m2 GLA) i duże (od 40 do 60 tys. m2 GLA) osiągnęły bardzo wyrównane wyniki z odwiedzalnością niższą o ok. 15-17% w porównaniu do ubiegłego roku. Średni tygodniowy footfall był w końcu lutego najniższy w regionach wschodnim i południowo-zachodnim i był niższy o ok. 25% w stosunku do ubiegłorocznego” – czytamy w komunikacie.
Nieprzerwane funkcjonowanie centrów handlowych w warunkach wysokiego reżimu sanitarnego, umożliwia klientom realizację potrzeb na bieżąco i jednocześnie daje szansę na przetrwanie przedsiębiorcom z branży handlowej.