Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1254Dni -21Godzin -26Minut -11Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Siły przekazu marketingowego szukajmy w druku spersonalizowanym, uważają eksperci Canon

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Jako konsumenci kontentu jesteśmy zmęczeni nadmiarem treści cyfrowych. Dlatego skuteczna komunikacja może oznaczać konieczność powrotu do tradycyjnych metod, takich jak m.in. tworzenie drukowanych materiałów marketingowych. W opinii ekspertów Canon Polska współczesne technologie druku pozwalają na kreowanie spersonalizowanych przekazów, które mają szansę przykuwać uwagę konsumenta szukającego odpoczynku od treści cyfrowych.

Ostatnia dekada przyniosła dynamiczny rozwój cyfrowych metod komunikacji. Specjaliści zajmujący się marketingiem zyskali dostęp do licznych platform pozwalających zarówno na publikację kontentu jak i śledzenie aktywności konsumentów treści marketingowych.  Z kolei analitycy z domów mediowych zaczęli dysponować coraz większym arsenałem narzędzi, które pozwalały na dokładne targetowanie treści przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ich emisji. Media klasyczne  znalazły się na straconej pozycji: malały zasięgi reklam w czasopismach, malało też znaczenie reklamy outdoorowej.  Budżety marketingowe prawie w całości wędrowały do działów digital, a cyfrowe  narzędzia pozwalały na coraz dokładniejsze mierzenie skuteczności marketingowych treści.

 

Jak docierać do klienta, który się wylogował?

Obecnie wchodzimy w nowy etap rozwoju komunikacji. Z jednej strony zaczynamy konfrontować się z nową jakością – przekazami generowanymi przez Sztuczną Inteligencję. Z drugiej, dostrzegamy znaczenie postaw konsumenckich, które metaforycznie można nazwać „wylogowaniem się do rzeczywistości”. Marketingowcy stają więc przed wyzwaniem tworzenia przekazów, które okażą się atrakcyjne dla osób zmęczonych cyfrowym nadmiarem. Coraz częściej zadajemy sobie pytanie o to, jak skutecznie walczyć o uwagę klienta, który korzysta z adblocków, zamyka strony z treściami sponsorowanymi i coraz skuteczniej izoluje się od marketingowego przekazu.

 

W czasach, gdy wszyscy narzekamy na przemęczenie cyfrowymi treściami, poszukiwanie alternatywnych sposobów docierania do klienta z marketingowym przekazem jest koniecznością. Marginalizowane, nieco zapomniane metody komunikacji offline mogą dzisiaj odzyskiwać znaczenie. Ponowne nawiązanie kontaktu z osobami odłączonymi od “globalnej wioski” możliwe staje się m.in. dzięki umiejętnemu wykorzystaniu materiałów drukowanych. Szukając więc innowacyjnych form kontentu, warto przyjrzeć się możliwościom, jakie rodzą się wraz z użyciem druku spersonalizowanego – twierdzi Michał Młynarczyk, specjalista od druku małego formatu w Canon Polska.

 

Personalizacja druku staje się obecnie potężnym narzędziem, które może przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć skuteczność przekazu marketingowego. Oto kilka przykładów, które pokazują potencjał, który tkwi w komunikacji opartej na materiałach drukowanych.

  • Drukowanie zmiennych danych pozwala na dostosowanie każdego wydruku do indywidualnych potrzeb klienta. Przykładowo, zwykła broszura może zawierać imię i nazwisko klienta, co zwiększa szanse na zainteresowanie całą ofertą.
  • Drukowanie na żądanie (POD) umożliwia drukowanie małych nakładów. Jest to idealne rozwiązanie dla małych firm lub dla realizacji zamówień specjalnych. Dzięki temu można dostosować materiały i przekaz do konkretnych okazji lub wydarzeń.
  • Drukowanie 3D, czyli tworzenie trójwymiarowych modeli daje nieskończone możliwości personalizacji. Przykładowo, można tworzyć unikalne upominki dla klientów, nie ograniczając się do żadnego kształtu czy koloru.
  • Drukowanie interaktywne. Za pomocą technologii takich jak kod QR, można połączyć wydrukowany materiał z cyfrowym światem. Klient skanując kod QR na ulotce może być przekierowany na stronę internetową firmy czy obejrzeć materiał filmowy.
  • Drukowanie z użyciem specjalnych efektów może mocno działać na zmysły klienta. Za pomocą specjalnych technik drukarskich, takich jak lakier UV, można stworzyć unikalne efekty, które przyciągną uwagę.

Każda z tych technik ma potencjał do tworzenia unikalnych, atrakcyjnych przekazów marketingowych, które mogą przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć skuteczność kampanii marketingowej. Personalizacja druku pozwala więc na stworzenie silnego, osobistego połączenia z przekazem, co może przekładać się na większą lojalność i zaangażowanie konsumenta.

 

IT Reseller TV “Liderzy Branży”: Tomasz Sobol z OVHCloud i dr Mateusz Maj z VivaDrive o elektromobilności, sztucznej inteligencji i trendach rozwojowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

MWC 2024: Motorola zaprezentowała usługę Smart Connect

Podczas MWC 2024 w Barcelonie Motorola nie prezentuje wprawdzie nowych modeli smartfonów, co nie oznacza, że należąca do Lenovo marka, nie miała niczego do...

Qualcomm zaprezentował Snapdragon X80 5G – flagowy modem 5G z dedykowanym...

Qualcomm ma swój poważny udział w rynku mobilnych modemów 5G. Teraz firma z San Diego zaprezentowała nowy model modemu, Snapdragon X80 5G, oferujący jeszcze...

AB S.A. z nowym partnerem – CyberPower w ofercie wrocławskiego dystrybutora

AB S.A., wiodący dystrybutor rozwiązań IT, ogłasza swoją autoryzację jako dystrybutora marki CyberPower. Ta strategiczna współpraca oznacza poszerzenie oferty firmy o innowacyjne rozwiązania z...

MWC 2024: Lenovo pokazało ThinkBook Transparent Display – laptopa z przezroczystym...

Lenovo zaskakuje branżę technologiczną na MWC 2024. Firma pokazała coś, co na poziomie samej koncepcji jest tyleż zaskakujące, co dyskusyjne: laptopa z przezroczystym ekranem.  Mimo...

MWC 2024: Sztuczna inteligencja zawita do zegarków Amazfit

Zepp Health, firma produkująca smartwatche Amazfit, wprowadza na rynek rewolucyjny system operacyjny dla smartwatchy, Zepp OS 3.5, będący pionierem w dziedzinie urządzeń wearable opartych...