Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1285Dni -10Godzin -29Minut -28Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Snowflake zidentyfikowało cztery kluczowe elementy, które musi wdrożyć organizacja, aby stać się Liderem Gospodarki Opartej na Danych.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Tylko 6% firm na świecie wykorzystuje, udostępnia i dzieli się informacjami w sposób, który zapewnia im wszelkie korzyści biznesowe wynikające z przemyślanej strategii w tym zakresie – wynika z nowego badania Snowflake, firmy działającej w obszarze Chmury Danych. Badanie przeprowadzone wśród 1000 liderów biznesowych i menedżerów ds. technologii wskazuje na istotne przeszkody, jakie większość organizacji napotyka na drodze do wykorzystania potencjału gospodarki opartej na danych.

Gospodarka oparta na danych (Data Economy), zgodnie z definicją Snowflake, umożliwia przedsiębiorstwom rozwiązywanie najbardziej złożonych problemów biznesowych i oferowanie usług na wyższym poziomie niż konkurencja. Pozwala im to budować nowe źródła przychodów poprzez oferowanie klientom, partnerom oraz wszelkim innym organizacjom uczestniczącym w Data Economy produktów i usług dostosowanych do ich potrzeb.

Według badania, u steru Data Economy stoją “Liderzy Gospodarki Opartej na Danych”, którzy są zaangażowani w opracowywanie strategii demokratyzujących dostęp do informacji, integrujących nowe technologie i ukazujących realne korzyści biznesowe płynące z kapitalizacji w gospodarce opartej na danych. Chociaż wiele firm ma ambicje wykorzystania danych do uzyskania przewagi biznesowej niezbędnej do odniesienia sukcesu, organizacje te potrzebują wskazówek, aby zbudować właściwe podstawy. Z badania Snowflake wynika, że tylko 38% firm jest w stanie wydobyć wartość ze zbieranych i posiadanych informacji i wykorzystać je skutecznie do podejmowania decyzji.

W ramach badania firma Snowflake zidentyfikowała cztery kluczowe elementy, które musi wdrożyć organizacja, aby stać się Liderem Gospodarki Opartej na Danych. Są to:

  • Niezakłócony dostęp do danych, bez względu na to, gdzie się znajdują;
  • Wykorzystywanie danych do informowania o wszystkich lub większości decyzji biznesowych;
  • Wykorzystywanie informacji do realizacji celów strategicznych, takich jak wzrost przychodów czy identyfikowanie nowych możliwości biznesowych;
  • Możliwość bezpiecznego współdzielenia danych z partnerami zewnętrznymi.

 

Organizacje, które spełniają wyżej wymienione wymogi, osiągają znacznie więcej niż te, które nie wykorzystują i nie uzyskują dostępu do danych, ani nie dzielą się nimi. Aż 77% Liderów Gospodarki Opartej na Danych odnotowało roczny wzrost przychodów w ciągu ostatnich trzech lat, podczas gdy tym samym może pochwalić się jedynie 36% firm, które nie wykorzystują danych w takim zakresie. Co więcej, 60% Liderów odnotowało we wspomnianym okresie wzrost udziału rynkowego, w porównaniu z zaledwie 31% firm zapóźnionych w obszarze wykorzystania danych.

Przedsiębiorstwa, które nie wykorzystują w pełni potencjału swoich danych, zostają w tyle za konkurencją, która aktywnie używa danych do strategicznego wspierania firmy i podejmowania kluczowych decyzji biznesowych. 42% badanych przedsiębiorstw twierdzi, że dane służą im do identyfikacji ryzyka i zapobiegania oszustwom w swojej firmie. To najczęstsze zastosowanie, co świadczy o rosnącej tendencji do wykorzystywania danych w sposób prewencyjny, aby chronić siebie i swoich klientów. Ponadto 41% organizacji wykorzystuje dane w sposób strategiczny, aby znajdować nowe źródła przychodów lub modele wyceny, a 40%, aby odkryć nowe możliwości rynkowe.

 

– Firmy, które mogą pochwalić się sukcesem, osiągają przewagę konkurencyjną dzięki dostępowi do danych, usług i rozwiązań oraz współpracy w zakresie danych, które można znaleźć tylko w gospodarce opartej na danych – mówi Jennifer Belisssent, główny strateg ds. danych w firmie Snowflake. Myślące przyszłościowo przedsiębiorstwa wykorzystują wszystko, co oferuje Data Economy do rozwiązywania najbardziej złożonych problemów biznesowych, poprawy obsługi klientów i walki z oszustwami. „Zapóźnione” firmy, które nie mają jeszcze kontroli nad wszystkimi posiadanymi danymi, znajdą się w tyle za konkurencją i będą potencjalnie narażone na zwiększone ryzyko wystąpienia zagrożeń z obszaru bezpieczeństwa.

 

Wyzwanie Data Economy

Aby dołączyć do obiegu gospodarki opartej na danych, firmy muszą najpierw uporać się z informacjami, które posiadają. Wiele z nich ma jednak trudności z zarządzaniem nimi i skutecznym pozyskiwaniem z nich wartości. Możliwość nieograniczonego dostępu do wszystkich ich form jest integralną częścią strategii w zakresie danych, jednak niemal połowa organizacji takiego dostępu nie posiada. Wielu z nich nie udaje się również zlikwidować wewnętrznych silosów, co utrudnia dzielenie się danymi i współpracę między różnymi jednostkami biznesowymi – tylko 55% zapytanych przez Snowflake twierdzi, że w ich organizacji można swobodnie dzielić się danymi.

Jeśli chodzi o przeszkody na drodze do uzyskania statusu Lidera Gospodarki Opartej na Danych, 49% respondentów uważa, że ich firmy nie mają wdrożonej przez kierownictwo wyższego szczebla strategii, która pozwoliłaby na zmianę wizerunku firmy na “zorientowaną na dane”. Wiele firm uważa również, że technologie, z których korzystają, nie są dostosowane do potrzeb gospodarki opartej na danych. Skuteczna platforma musi być bowiem skalowalna i elastyczna oraz zarządzać niemal nieograniczoną ilością danych. Mniej niż jedna trzecia respondentów twierdzi, że ich rozwiązania do zarządzania danymi są łatwo konfigurowalne. Co istotne, zaledwie co czwarty zapytany uważa, że rozwiązania zastosowane w jego przedsiębiorstwu pozwalają na udostępnianie, dostęp i integrację danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

 

Bariery uniemożliwiające firmom pozostającym w tyle pełne uczestnictwo w gospodarce opartej na danych można podzielić na trzy kluczowe obszary: ludzie, procesy i technologie – wyjaśnia Belisssent. – Większość z tych organizacji nadal korzysta ze starszych technologii, która nie są skalowalna, ani dostosowane do współczesnych potrzeb w zakresie danych. Ponadto liderom brakuje umiejętności niezbędnych do tworzenia i realizacji strategii dotyczących danych. Nie są oni też w stanie wdrożyć procesów umożliwiających ich współdzielenie. Liderzy natomiast wykorzystują platformy danych w chmurze. Mają zdecydowane, świadome potęgi danych kierownictwo, które zachęca do innowacyjnego podejścia w całym przedsiębiorstwie i ustanawia procesy, dzięki którym dane są szeroko dostępne.

 

  • Ludzie
    • Silne i świadome przywództwo jest niezbędne, aby firma mogła dobrze prosperować w gospodarce opartej na danych. Prawie dwóch na trzech (63%) Liderów cieszy się silnym mandatem na szczeblu kierowniczym, pozwalającym na osiągnięcie postępu w dziedzinie zarządzania danymi.
  • Procesy
    • Liderzy lepiej radzą sobie z uzgadnianiem celów związanych z danymi we wszystkich zespołach, przy czym 62% posiada centra doskonałości danych lub analityki, które koordynują dotyczące ich polityk, a 54% organizacji-liderów umożliwia użytkownikom dostęp do wszystkich danych za pośrednictwem jednego systemu lub aplikacji.
  • Technologie
    • Dwukrotnie więcej Liderów niż firm zapóźnionych w obszarze danych (50% w porównaniu z 24%) określa stosowane przez siebie technologie przechowywania danych i zarządzania nimi jako “łatwo skalowalne i elastyczne”. Liderzy korzystają z większej ilości danych, w różnych formach, przełamując jednocześnie silosy i współpracując z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi.

 

Prowadzenie gospodarki opartej na danych

Liderzy Gospodarki Opartej na Danych stanowią zaledwie 6% badanych przedsiębiorstw, jednak są oni obecni we wszystkich branżach, od opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych, przez firmy technologiczne, po przemysł spożywczy. Po włączeniu do gospodarki opartej na danych stali się oni częścią wzajemnie wspierającego się ekosystemu, który zarówno daje, jak i czerpie znaczące korzyści z dzielenia się danymi i  opartymi na nich wnioskami – a wszystko to za pośrednictwem technologii zarządzania danymi. Wielu klientów firmy Snowflake to liderzy gospodarki opartej na danych, którzy wykorzystują je do odkrywania nowych możliwości rynkowych, usprawniania procesów i świadczenia bardziej spersonalizowanej obsługi klienta.

Oto niektóre przykłady:

  • Zespół analityków Pizza Hut wykorzystał dane meteorologiczne i geolokalizacyjne do skorelowania wzorców pogodowych z nawykami zakupowymi konsumentów, a następnie wykorzystał je do zoptymalizowania docelowych kampanii marketingowych, kierując dostosowane komunikaty do konsumentów, którzy są na nie najbardziej otwarci.
  • Sainsbury’s uruchomił usługę, która umożliwia klientom natychmiastowe porównanie produktów firmy z produktami konkurencji.

Aby dowiedzieć się więcej na temat gospodarki opartej na danych, dlaczego ma ona znaczenie i jak firmy mogą odnieść w niej sukces, przeczytaj raport “How to Win in Today’s Data Economy” (“Jak wygrać w dzisiejszej gospodarce opartej na danych”) tutaj.

 

Metodologia

Badanie zostało zlecone przez firmę Snowflake i zostało przeprowadzone w listopadzie i grudniu 2021 r. Badanie przeprowadzono w ośmiu krajach: Australia, Kanada, Francja, Niemcy, Indie, Japonia, Wielka Brytania (UK) i Stany Zjednoczone (U.S.). W badaniu wzięło udział 1000 respondentów, wśród których znaleźli się przedstawiciele kadry kierowniczej wyższego szczebla (C-level), członkowie zarządów i kierownicy wyższego szczebla ds. technologii.

Samsung wdraża nowe, zrównoważone ekologicznie procesy i inicjatywy w sektorze Digital Signage, zmierzające do zmniejszenia śladu środowiskowego w obrębie całej oferty produktowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...